۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷
نوسان دلار پیش بینی بورس را سخت کرده است/ وضعیت بورس با قیمت قطعی دلار مشخص خواهد شد
تحلیل روزانه بورس به بیان کارشناس

نوسان دلار پیش بینی بورس را سخت کرده است/ وضعیت بورس با قیمت قطعی دلار مشخص خواهد شد

یک کارشناس بازار سرمایه معتقد است، تا زمانی که دلار تکلیف خود را مشخص نکند بورس برآیندی از صعود یا نزول نخواهد داشت.

رامین کیانی؛ بازار: بسیاری از پیش بینی ها در مورد انتخابات آمریکا اینگونه بود که با رای آوردن بایدن دلار روندی نزولی خواهد داشت و بازار سرمایه هم از سیر نزولی خارج می شود؛ اما تا به امروز شاهد ادامه روند کاهشی شاخص کل و افت قیمت سهم ها در بازار سرمایه هستیم. برای تحلیل شرایط این روزها و پیش بینی آینده بازار سرمایه با بهنام چاوشی کارشناس بازار سرمایه به گفتگو نشسته ایم. 

بهنام چاوشی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار بازار با  تحلیل شرایط امروز بازار گفت: من به نقش های خاص و سقوط و صعودهای سهم اعتقاد خاصی ندارم و بازار سمت و سوی خود را می رود و براساس تصمیمات سهامداران شرایط شکل میگیرد. 

کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: ممکن است مسیر بازار برای سهامداران اعم از حقوقی و حقیقی متفاوت باشد؛ برخی سود خود را در افزایش ارزش یک سهم باشد تا آن را فروخته و درآمد کسب کنند و برای برخی کاهش ارزش قیمت یک سهم باشد؛ تا پس از کاهش آن را خریداری کنند؛ پس بحث کنترل تعمدی بازار خیلی نمیتواند دقیق و همیشگی باشد؛ هرچند احتمال دارد گاهی اتفاق نیز افتاده باشد. 

چاوشی درباره مشکلات این روزهای بازار سرمایه نیز گفت: یکی از دلایل عمده و اساسی تلاطم های این چند وقت اخیر بازار سرمایه و رشد نامتوازنی که اتفاق افتاد این بود که تکلیف ارزش دلار در بازار به هیچ عنوان ثابت و مشخص نبود و به شدت تغییر میکرد و علت افت شدید بورس نیز همین بوده است. که البته نرخ دلار تا حدودی از انتخابات آمریکا تبعیت میکرد و الان که احتمال پیش بینی شرایط سیاسی وجود دارد؛ بازار به حالت طبیعی می رسد. 

کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: با توجه به اینکه شرایط طوری است که در  بازار  فعالان غیرحرفه ای زیادی وجود دارد به نظر می رسد شرایط هیجانی در پی هر اتفاق قابل پیش بینی خواهد بود. 

چاوشی درباره پیش بینی زمان بازگشت بازار به سیر صعودی گفت: با توجه به اینکه پارامتر سیاسی خارجی مشخص شده و کمی ابهام در مورد قیمت دلار در حال حاضر بازار را دچار سردرگمی کرده اما با ارزنده‌تر شدن سهم ها در چند هفته آینده بازگشت خوبی را برای بازار طی چند هفته آینده پیش بینی میکنم و به نظر من پس از آن نیز تا پایان سال روند صعودی خوبی را شاهد خواهیم بود. 

او در پایان در مورد اثر انتخابات ۱۴۰۰ در بازار سرمایه هم تاکید کرد: در بازه زمانی انتخابت رفتارهای هیجانی رخ خواهد اما چون تا آن زمان پارامتر خارجی تثبیت شده و تکلیف دلار هم مشخص است نوسان کمتری نسبت به الان را شاهد خواهیم بود اما به طور کلی روند بازار بعد از این ریزش ها بسیار  مثبت خواهد بود.

کد خبر: ۵۲٬۸۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha