۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۴
دولت، سردمدار جریانات گرانی سازی در ایران
یک اقتصاددان تحلیل کرد

دولت، سردمدار جریانات گرانی سازی در ایران

یک اقتصاددان گفت: بلبشو و هرج و مرج در اقتصاد ایران یک رویه عادی شده است. در این میان دولت با گران کردن قیمت ارز و کالاهای اساسی، أقلام و مایحتاج عمومی، بنزین و خدمات دولتی سردمدار همه جریانات گرانی سازی است.

 به گزارش  خبرنگار بازار، احسان سلطانی افزود: شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران به  بیش از ۴۵۰ هزار واحد در روز ۱۹ بهمن ۱۳۸۷ صعود کرد.
 این اقتصاددان اظهارکرد: نسبت شاخص بورس به قیمت دلار بازار آزاد در سالهای  ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۶ حدود  عدد ۲ بود که در ۱۹ بهمن ۱۳۸۷ به عدد ۳.۴ رسید.
وی ادامه داد:  رشد ارزش دارایی ها در ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ نسبت به بهمن ۱۳۹۶به ترتیب  دلار: ۱۹۰ درصد،   طلا ۲۵۰ درصد،   سکه طلا ۲۴۰ درصد، مسکن تهران:۱۶۵ درصد، شاخص بورس ۳۶۰ درصد و شاخص ارزش جاری بازار سرمایه ۳۱۵ درصد است.
وی افزود: به نظر می رسد بلبشو و هرج و مرج در اقتصاد ایران یک رویه عادی و به سکه رایج مبدل شده است. در این میان دولت با گران کردن قیمت ارز و کالاهای اساسی، أقلام و مایحتاج عمومی، بنزین و خدمات دولتی سردمدار همه جریانات گرانی سازی است.
این کارشناس اقتصادی خاطرنشان کرد: مقدرات کشور و زندگی و معیشت مردم با اقتصادی که با مالیات تورمی (خالی کردن جیب عامه مردم) بخواهد اداره شود و هیچ نظم و نسق و ثباتی در آن حاکم نباشد، چه سرانجامی خواهد یافت؟

کد خبر: ۴٬۹۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha