۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۹
قیمت مسکن تا تابستان ۹۹ تغییر ندارد
نایب رئیس اتحادیه املاک در گفت و گو با بازار:

قیمت مسکن تا تابستان ۹۹ تغییر ندارد

نایب رئیس اتحادیه املاک با اشاره به اینکه مشخص نیست برخی از اطلاعات دهندگان و آماریها چرا مدام از افزایش قیمت مسکن حرف می زنند گفت:بازار مسکن در یک رکود غیر تورمی به سر می برد.

حسام عقبایی در گفت و گو با خبرنگار بازار در پاسخ به این سئوال که آیا قیمت مسکن در بازار افزایش داشته است گفت:بازار مسکن یک بخش اقتصادی دیر تاثیرپذیر است و بر این اساس در حال حاضر بازار مسکن در یک رکود غیر تورمی به سر می برد که به اعتقاد بنده بر خلاف ادعای برخی افراد یک ثبات قیمتی تا تابستان سال ۹۹ پیش بینی می شود.

عقبایی با تاکید بر اینکه این رکود غیرتورمی باعث شده تا شاهد رکود معاملات باشیم ادامه داد: وقتی رکود معاملات داریم و بازار مسکن از یک رکود غیر تورمی تبعیت می کند پس دیگر خبری از افزایش قیمت‌ها نخواهد بود و قیمتها در بازار مسکن ثبات دارد.

 برخی کارشناسان مسکن و فعالان بازار بر این باور هستند که رکود مسکن در سال ۹۹ ادامه خواهد داشت. چرا که معتقد هستند پس از جهش قیمت مسکن در سال ۹۶  و ۹۷  قدرت خرید به اندازه ای افت کرده که متقاضیان مسکن نتوانند به این راحتی وارد بازار مسکن شوند.آنان می گویند مسکن پس از چند سال افزایش قیمت وارد رکود نسبی قیمتی می شود. این به معنای کاهش معاملات نیست بلکه منظور نبود شوک‌های عجیب است.
از سوی دیگر برخی معتقد هستند که ثبات قیمت مسکن به شرط عدم تحولات سیاسی-اقتصادی و جهش نرخ دلار خواهد بود.
این کارشناسان توصیه می‌کنند که متقاضیان واقعی در سال آیسنده که قیمت ها ثبات بیشتری دارد اقدام به خرید آپارتمان کنند. 

کد خبر: ۴٬۹۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha