۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۱
عرضه بدون محدودیت کالاهای اساسی در پایان سال/ انبارها، زیر ذره بین بازرسان
در گفتگو با بازار مطرح شد

عرضه بدون محدودیت کالاهای اساسی در پایان سال/ انبارها، زیر ذره بین بازرسان

قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت، ذخایر کالاهای اساسی در کشور را بی‌نظیر دانست و با بیان اینکه، عرضه بدون محدودیت کالاهای اساسی در ایام پایانی سال انجام خواهد شد، گفت: تمامی انبارهای کالاهای اساسی زیر ذره‌بین بازرسان سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان قرار دارند.

بازار_ محمد فکوری: حسین مدرس خیابانی از تدارک گسترده برای تامین کالاهای مورد نیاز مردم در ایام پایانی سال خبر داد و گفت: ذخایر کالاهای اساسی برای تنظیم بازار ایام پایانی سال و ماه مبارکه رمضان در وضعیت بی‌نظیری قرار دارد و به هر میزان که بازار کشش داشته باشد، از این ذخایر برای تامی نیازهای مدنظر مردم استفاده خواهد شد.  

قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی افزود: بر اساس توافقات صورت گرفته، کالاهای اساسی در شبکه توزیع مطمئن از جمله میادین میوه و تره بار، فروشگاههای زنجیره‌ای و نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا در اختیار مردم قرار خواهد گرفت، ضمن اینکه تلاش شده تا این کالاها با قیمت مصوب و بدون هیچ‌گونه افزایشی، به دست مردم برسند.  

انبارها زیر ذره بین بازرسان سازمان حمایت

وی با اشاره به نظارت گسترده بازرسان سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، سازمان‌های صمت استان‌ها و اتاق‌های اصناف تهران و ایران بر بازار شب عید، خاطرنشان کرد: علاوه بر بازرسی از بازار در سطح خرده فروشی و عمده‌فروشی، تمامی انبارهای توزیع کننده کالاهای اساسی نیز زیر ذره بین بازرسان سازمان حمایت قرار دارند تا اجازه تخلف گران‌فروشی از مبدا یعنی انبارها، داده نشود.  

به گفته مدرس خیابانی، همچنین با اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای جهت برگزاری فروش‌های ویژه با تخفیف‌های مناسب در بازه زمانی ۱۵ بهمن تا انتهای اسفندماه هماهنگی‌های لازم انجام شده و بر این اساس، وزارت صنعت، معدن و تجارت آمادگی دارد تا هر یک از کالاهای اساسی مورد نیاز فروشگاه‌های زنجیره‌ای را در کوتاه‌ترین زمان ممکن تامین کرده و جهت توزیع مناسب در اختیار آنها قرار دهد.  

میادین میوه و تره‌بار و فروشگاه‌های زنجیره ای شبکه مطمئن توزیع

وی اظهار کرد: در عین حال، توزیع شکر، مرغ، برنج، گوشت و تخم‌مرغ مورد نیاز مردم در ایام پایانی سال، بدون هیچ‌گونه محدودیتی صورت خواهد گرفت و سازمان میادین میوه و تره‌بار و فروشگاه‌های زنجیره ای به عنوان شبکه مطمئن توزیع، اقدام به عرضه آن خواهند کرد.

این مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: بخش عمده‌ای از ذخایر استراتژیک کالایی برای تزریق در ایام پرتقاضا از سوی دولت تعبیه شده است؛ ضمن اینکه در رابطه با تامین کالاهای مورد نیاز مردم در ایام ماه مبارک رمضان، هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد و با تشکل‌های تخصصی حوزه تامین کالاهای پرمصرف مردم در این ایام از جمله خرما نیز هماهنگی‌های لازم به عمل آمده و غرفه ویژه‌ای نیز برای عرضه این کالاها در میادین میوه و تره بار تدارک دیده شده است.

کد خبر: ۴٬۸۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha