۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳
بنیاد برکت ۱۷ هزار شغل در روستاهای خوزستان ایجاد می‌کند
مدیر ارشد بنیاد برکت در خوزستان:

بنیاد برکت ۱۷ هزار شغل در روستاهای خوزستان ایجاد می‌کند

اهواز ـ مدیر ارشد بنیاد برکت در خوزستان از محقق شدن ایجاد ۱۷ هزار شغل در روستاهای این استان تا پایان سال جاری خبر داد.

سید جعفر حجازی در گفتگو با خبرنگار بازار در خصوص فعالیت‌های اشتغال‌زایی این بنیاد در خوزستان اظهار کرد: کمک به ایجاد اشتغال به خصوص در مناطق روستایی همیشه از اهداف جدی این بنیاد بوده است چرا که بیکاری یکی از سخت‌ترین معضلات استان به حساب می‌آید و باید همه برای رفع این مشکل همکاری کنند. 

وی یکی از بخش‌های متضرر از بیکاری را روستاهای استان خوزستان برشمرد و گفت: بیکاری می‌تواند روستاها را خالی از سکنه کند به همین دلیل به منظور ترغیب افراد برای ماندگاری در روستاها ایجاد اشتغال برای آنان بسیار ضروری است. 

 مدیر ارشد بنیاد برکت در خوزستان به آمارهای ایجاد اشتغال این سازمان در روستاها اشاره کرد و گفت: طبق تعهد این بنیاد امسال ۱۷ هزار اشتغال در مناطق روستایی ایجاد می‌شود که تاکنون بیش از ۱۵ هزار شغل ایجاد و پیش بینی می شود تا پایان سالجاری این برنامه محقق شود.

حجازی تصریح کرد: طبق برنامه بنیاد برکت، ظرف پنج سال ۱۰۰ هزار شغل در مناطق روستایی ایجاد می شود و در همین راستا خدمات متنوعی به مناطق روستایی و حاشیه نشین ارائه می شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۴۸۵ میلیارد تومان تسهیلات با سود چهار درصد برای اشتعالزایی در مناطق روستایی ایجاد شده است، ادامه داد: این تسهیلات به ۲۵ ردیف شغلی در روستاها از جمله دامپروری سبک و سنگین، زنبورداری و کشاورزی ارائه می‌شود.

مدیر ارشد بنیاد برکت در خوزستان اظهار کرد: ساکنان در مناطق روستایی برای استفاده از تسهیلات اشتغال‌زایی می توانند به تسهیل گران بنیاد در فرمانداری و ادارات مربوطه مراجعه و پس از تشکیل پرونده توسط این تسهیل گران و ارائه آن به بنیاد و سپس بانک ها از این خدمات استفاده و از صفر تا زمان اجرا این تسهیل گران به فالعیت اقتصادی مورد نظر نظارت می کنند و براساس آمار میزان خطر انحراف استفاده از این تسهیلات به پایین تر از یک درصد بوده است.

کد خبر: ۴٬۷۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha