۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۷
راه‌اندازی ۳۸ طرح ورزشی کارگران تا پایان دولت
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد

راه‌اندازی ۳۸ طرح ورزشی کارگران تا پایان دولت

پناه، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در سال پایانی دولت، ۳۸ طرح ورزشی- کارگری با میزان پیشرفت ۴۰ درصد به بالا با تلاش، جدیت و بکارگیری این ظرفیت‌ها، به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، غلامرضا پناه، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه یکی از ماموریت‌های این وزارتخانه راه‌اندازی طرح‌های فرهنگی- ورزشی ویژه کارگران است، افزود: با توجه به نقش مهم کارگران در اقتصاد کشور، تحقق شعار جهش تولید و ایجاد نشاط و امنیت خاطر برای جامعه کارگری، افزایش و سرعت بخشی به خدمات رفاهی به این قشر زحمت کش و سخت کوش جامعه در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه استفاده از استخرها، سالن‌ها و مجموعه‌های فرهنگی، ورزشی و رفاهی هزینه‌های زیادی برای کارگران دارد، تصریح کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی این طرح‌ها را با حداقل هزینه‌های ممکن در اختیار کارگران و خانواده آن‌ها قرار می‌دهد.

پناه با بیان اینکه با اعتباری که در بودجه سال ۹۹ وجود دارد نمی‌توان بیش از ۴ طرح را تکمیل و راه‌اندازی کرد، افزود: با دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای راه‌اندازی و تکمیل سایر پروژه‌ها از ظرفیت قانون اصلاح ماده ۵۶ قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی ازمقررات مالی دولت" یک" استفاده شد و با بهره‌گیری از منابع داخلی بانک‌های وابسته به وزارتخانه از جمله بانک‌های توسعه تعاون و بانک رفاه کارگران تفاهمنامه‌ای برای تکمیل این طرح‌ها امضا شد.

وی با بیان اینکه با تضمین سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، تکمیل طرح‌های بالای ۴۰ درصد در سراسر کشور در این مسیر قرار گرفته، اظهار امیدواری کرد: با استفاده از ظرفیت‌های موجود، این طرح‌ها تا پایان دولت تدبیر و امید به اتمام برسد. معاون توسعه مدیریت و منابع در خصوص زمان افتتاح این طرح‌ها نیز گفت: در بازه زمانی دهه مبارک فجر تا هفته کارگر سال ۱۴۰۰ و براساس میزان پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها این طرح‌ها تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

پناه تصریح کرد: برخی از طرح‌ها را که دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد هستند، می‌توان با تزریق اعتبارات مورد نیاز حتی تا قبل از دهه مبارک فجر افتتاح کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع تصریح کرد: تعدادی از این طرح‌ها ۱۲ تا ۱۴ سال قبل کلنگ زنی و مشمول گذشت زمان شده اند، ولی با دستور ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و حمایت بانک‌های تابعه این طرح‌ها از فرسودگی و مستهلک شدن قبل از اتمام طرح خارج می‌شوند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص گستره جغرافیایی طرح‌ها نیز گفت: این طرح‌ها در ۲۲ استان و ۳۸ شهرستان کشور به بهره‌برداری خواهند رسید و کارگران و جامعه کار تولید کشور می‌توانند از امکانات این طرح‌ها استفاده کنند.

کد خبر: ۴۶٬۰۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha