۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۸
تهران بزرگترین شریک اقتصادی باکو در بین کشورهای خلیج فارس

تهران بزرگترین شریک اقتصادی باکو در بین کشورهای خلیج فارس

جمهوری آذربایجان سال جاری در میان کشورهای حاشیه خلیج فارس بیشترین تبادلات تجاری را با جمهوری اسلامی ایران داشته است.

به گزارش بازار به نقل از صدا و سیما، جمهوری آذربایجان سال جاری در میان کشورهای حاشیه خلیج فارس بیشترین تبادلات تجاری را با جمهوری اسلامی ایران داشته است.  

کمیته دولتی گمرک جمهوری آذربایجان، گزارش داده است در ۷ ماه سال جاری میلادی جمهوری آذربایجان در میان کشورهای حاشیه خلیج فارس به ترتیب با سه کشور جمهوری اسلامی ایران؛ امارات متحده عربی و عربستان سعودی بیشترین میزان مبادلات خارجی را داشته است. براساس این گزارش در مدت زمان یاد شده میزان مبادلات تجاری میان جمهوری آذربایجان با جمهوری اسلامی ایران به ارزش ۱۷۹ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار، با امارات متحده عربی ۲۲ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار و با عربستان سعودی ۷ میلیون و یکصد هزار دلاربوده است.

جمهوری آذربایجان در میان کشورهای حاشیه خلیج فارس بیشترین واردات را هم در این مدت از این سه کشور داشته است بطوریکه در ۷ ماه سال جاری میلادی واردات جمهوری آذربایجان از ایران به ارزش ۱۵۸ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار، از امارات متحده عربی ۱۶ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار و از عربستان ۶ میلیون دلار بوده است. میزان واردات این کشور در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از این سه کشور کاهش یافته است.

کد خبر: ۳۸٬۳۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha