۷ آبان ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۶
وزارت نیرو و دولت از بازار برق خارج شوند

وزارت نیرو و دولت از بازار برق خارج شوند

دکتر پیام باقری، رئیس سندیکای صنعت برق در نشست با وزیر نیرو گفت: اولین پیش نیاز جذب سرمایه‌گذار خروج وزارت نیرو و دولت از بازار برق است.

به گزارش بازار، دکتر پیام باقری رئیس سندیکای صنعت برق اظهار کرد: باید این اطمینان را در بخش خصوصی ایجاد کرد که دولت به دنبال رقابت با فعالان اقتصادی نبوده و تنها بر این بازار نظارت داشته و قرار نیست دخالتی در آن داشته باشد.

وی ادامه داد: ما باید یک تصویر واقعی از صنعت برق را به نمایش بگذاریم. واقعیت‌های موجود چه در حوزه توانمندی‌ها و چه در حوزه چالش‌ها و نقاط ضعف باید به صورت کامل و شفاف مورد توجه قرار گیرد. به عنوان مثال مسائل مربوط به ناترازی باید در جامعه مطرح شود و نوعی گفتمان مشترک در خانواده صنعت برق شکل گرفته و آن در سطح جامعه جاری شود.

دکتر باقری افزود: گفتمان مشترکی که باید شکل گیرد این است که برق یک کالا بوده و همانند سایر کالاهای دیگر یک قیمت تمام شده دارد. بنابراین نیازمند قیمت‌گذاری در یک اقتصاد متوازن است. اگر بتوانیم این مفهوم را ترویج دهیم بسیاری از مشکلات و سیاست‌گذاری‌ها در صنعت برق هم اصلاح خواهد شد.

وی گفت: حجم مطالبات پیمانکاران صنعت برق بالاست،‌ باید فکری برای وصول به موقع این مطالبات داشت. گاهی اوقات می‌توان با رقم‌های ناچیزی مشکلات شرکت‌های کوچک و متوسط را حل کرد که امیدواریم سازو کار لازم برای تسویه این بدهی با همکاری و همراهی مدیرعامل توانیر تبیین شود.

کد خبر: ۳۰۹٬۶۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha