۷ آبان ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۱
متدولوژی مشخص برای توسعه منطقه مکران| کمبود منابع نداریم مشکل ما هدایت منابع است
نایب رئیس اتاق ایران مطرح کرد

متدولوژی مشخص برای توسعه منطقه مکران| کمبود منابع نداریم مشکل ما هدایت منابع است

باقری نایب رئیس اتاق ایران گفت: از ظرفیت همه کمیسیون‌های اتاق ایران مانند انرژی، معدن، سرمایه‌گذاری و مرکز پژوهش‌ها برای رسیدن به یک متدولوژی مشخص جهت توسعه منطقه مکران استفاده شود.

بازار؛ گروه راه و مسکن: پیام باقری در نشست کمیسیون خدمات فنی مهندسی و احداث اتاق بازرگانی ایران با موضوع امضای تفاهم‌نامه همکاری میان اتاق ایران و شورای توسعه سواحل مکران گفت: مکران یک گنجینه ارزشمند با ظرفیت‌های بی‌بدیل برای توسعه اقتصادی در حوزه‌های مختلف مانند انرژی، معدن، گردشگری و ... است.

مکران می‌تواند یک هاب اقتصادی قوی در منطقه باشد و اتاق ایران در راستای توسعه کسب و کار فعالان اقتصادی، در تلاش است که با همکاری‌هایی که صورت می‌گیرد، ظرفیت‌های بزرگ اقتصادی مکران را متبلور کند

او ادامه داد: مکران می‌تواند یک هاب اقتصادی قوی در منطقه باشد و اتاق ایران در راستای توسعه کسب و کار فعالان اقتصادی، در تلاش است که با همکاری‌هایی که صورت می‌گیرد، ظرفیت‌های بزرگ اقتصادی مکران را متبلور کند.

باقری با اشاره به تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری درباره نقش مهم بخش خصوصی در رشد اقتصادی، تاکید کرد: بخش خصوصی در همکاری با دولت، هر جا ورود کرده است، آثار قابل قبول و بزرگی را در اقتصاد کشور به جا گذاشته است.

کشور با ناترازی انرژی روبرو است و سرمایه‌گذاری که پا به این منطقه می‌گذارد، انتظار دارد با علم به زیرساخت‌های انرژی که وجود دارد، شروع به فعالیت کند

رئیس سندیکای صنعت برق به دسته‌بندی فعالیت‌هایی که باید در مکران صورت بگیرد اشاره کرد ادامه داد: یک دسته از فعالیت‌ها، ایجاد زیرساخت‌های برق، گاز و آب است که باید برای هر فعالیت اقتصادی مهیا باشد و در ردیف مسئولیت‌های دولت قرار می‌گیرد. البته در این زمینه، بخش خصوصی هم می‌تواند ورود کند. کشور با ناترازی انرژی روبرو است و سرمایه‌گذاری که پا به این منطقه می‌گذارد، انتظار دارد با علم به زیرساخت‌های انرژی که وجود دارد، شروع به فعالیت کند.

مشکل کمبود منابع نداریم، مشکل ما در هدایت منابع است

نایب رئیس اتاق ایران با تاکید بر اینکه مشکل کمبود منابع نداریم، مشکل ما در هدایت منابع است، افزود: دسته دوم فعالیت‌هایی که باید صورت بگیرد، ارائه طرح‌ها و مدل‌های اقتصادی پایدار، پیش‌بینی‌پذیر و توجیه‌پذیر برای سرمایه‌گذار است تا او ترغیب به فعالیت شود و از نظر مالکیتی و تضمین سرمایه، اطمینان حاصل کند.

باقری در پاسخ به این پرسش که چه پیشنهاداتی می توان برای این که به توسعه مکران سرعت داد چیشت؟ گفت: از ظرفیت همه کمیسیون‌های اتاق ایران مانند انرژی، معدن، سرمایه‌گذاری و مرکز پژوهش‌ها برای رسیدن به یک متدولوژی مشخص جهت توسعه منطقه مکران استفاده شود تا اتاق بازرگانی ایران نقش خود را در پیشبرد اهداف توسعه‌ای مکران بر اساس برنامه و به‌صورت عملی دنبال کند.

کد خبر: ۳۰۹٬۶۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha