۷ آبان ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۶
سامانه‌های ضد موشکی ایران؛ صنعتی که در نتیجه تحریم غرب شکوفا شد
الجزیره بررسی کرد:

سامانه‌های ضد موشکی ایران؛ صنعتی که در نتیجه تحریم غرب شکوفا شد

شبکه الجزیره در گزارشی با اشاره به پیشرفت‌های سامانه‌های دفاع هوایی ایران نوشت که این صنعت پس از انقلاب اسلامی و در نتیجه استقلال ایرانی‌ها بعد از تحریم‌های اعمال شده ضد این کشور شکوفا شد.

به گزارش بازار، پس از اینکه عملکرد دفاع موشکی ایران در مقابله با تهدیدات هوایی، در پی حمله رژیم صهیونیستی به برخی شهرهای کشور مورد توجه رسانه‌های بین‌المللی قرار گرفت، شبکه خبری الجزیره در گزارشی به بررسی سامانه‌های متعدد دفاع هوایی پیشرفته ایران پرداخته و نوشت که ایران مجموعه گسترده‌ای از این سامانه‌ها را در اختیار دارد و بیش از ۳۵۰۰ پایگاه دفاع هوایی در خاک خود مستقر کرده که به دنبال رصد و انهدام تهدیدات هوایی در ارتفاع و بردهای مختلف هستند.این سامانه‌ها که مسئولیت حفاظت از کشور را بر عهده دارند، از انواع متعددی تشکیل می‌شوند که برخی از آنها نظیر سامانه اس ۳۰۰ و آرمان ثابت هستند و برخی دیگر نظیر سامانه باور ۳۷۳، رعد، طبس، سوم خرداد ۳ و کمین ۲ سامانه‌های سیار هستند. الجزیره تصریح می‌کند که اکثر سامانه‌های دفاع هوایی ایران تولید داخل است.

بر اساس این گزارش، تحریم‌های اعمال شده ضد ایران پس از انقلاب اسلامی سال ۱۳۵۷ باعث شد ایران در تقویت توانمندی‌های نظامی، تنها به خود اتکا کند؛ این در حالی است که پیش از این در تأمین تسلیحات خود به صورت گسترده‌ای به کشورهایی نظیر آمریکا و دولت‌های اروپای غربی وابسته بود.

این گزارش به جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق علیه ایران نیز اشاره و تاکید کرد که در پی نیاز مبرم ایران در این مدت به صنایع نظامی و دفاعی، مقامات این کشور تولیدات نظامی خود را بومی سازی کرده و نسبت به توسعه توانمندی‌های نظامی خود همت گماشتند.

این گزارش در ادامه، سامانه‌های دفاع موشکی ایران را بر اساس میزان بُرد خود در سه بخش برد بلند، میان برد و کوتاه برد بررسی کرده و در هر قسمت ضمن تعریف سامانه‌های متعدد ایرانی، ویژگی‌های آنها را برشمرده و به بیان مختصات آنها پرداخته است.

کد خبر: ۳۰۹٬۶۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha