۷ آبان ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۶
اولین پس لرزه حمله اسرائیل به ایران | بالاگرفتن دعوای گالانت و نتانیاهو و برکناری گالانت

اولین پس لرزه حمله اسرائیل به ایران | بالاگرفتن دعوای گالانت و نتانیاهو و برکناری گالانت

یک روز پس از حمله رژیم صهیونیستی به ایران که نتایج موردنظر مقامات اسرائیلی را به دنبال نداشت دعوای گالانت و نتانیاهو بالا گرفت و خبرها حکایت از تصمیم نتانیاهو برای برکناری گالانت از وزارت جنگ می کند

بازار؛ گروه بین الملل: رژیم صهیونیستی پس از هفته ها هیاهو و رجزخوانی علیه ایران سرانجام در بامداد ششم آبان برخی مناطق نظامی و صنعتی ایران را هدف حملات خود قرار داد. اگرچه جزئیات این حمله همچنان از سوی مقامات اسرائیلی اعلام نشده است اما آنچه از سخنان برخی مقامات و اخبار منابع اسرائیلی به دست می آید این حمله توسط تعداد قابل توجهی جنگنده اسرائیلی و در سه موج صورت گرفته و در ابتدا بر سامانه های پدافندی ایران در سوریه و ایران تمرکز داشته و سپس برخی مراکز صنعتی نظامی ایران را مورد هدف قرار داده است.

درست چند ساعت پس از این حملات بود که موضع گیری برخی چهره های اپوزسیون دولت نتانیاهو چون یائیر لاپید حکایت از این می کرد که ادعای منابع ایرانی درباره موفقیت بالای پدافند ایران در مقابل حملات اسرائیل سخن گزافی نبوده است. لاپید با اشاره به این که حملات طراحی شده توسط نتانیاهو نوعی فرصت سوزی بود گفت: زمانی که ایران موشک بالستیک به اسرائیل شلیک کرد، در پناهگاه پناه گرفتیم، درحالی که حمله ما به آنها به لحاظ راهبردی هیچ خدشه‌ای به آنان وارد نکرد. با این حال سخنان لاپید از منظر مخالف اصلی نتانیاهو چندان جدی گرفته نشد تا این که در ساعاتی بعد برخی منابع اسرائیلی از نامه شدیداللحن یواو گالانت، وزیر جنگ، به نتانیاهو خبر دادند. گالانت در بخشی از نامه خود چنین نوشت: «شرایطی که ما در آن قدم بر می‌داریم، بدون هیچ قطب نما و هدف واضحی است، بدون آنکه ما اهداف جنگ را به روز رسانی کرده باشیم به این راه ادامه می‌دهیم و این امر به اداره جنگ ضربه وارد می‌کند.» گالانت افزوده که «تحولات اخیر به ویژه تبادل حملات بین ایران و اسرائیل نیاز به گفت‌وگو و بررسی دارد و باید اهداف جنگ را با نگاهی فراگیر به جبهه‌ها به‌روز کرد.»

نتانیاهو هم در پاسخ، اظهارات گالانت را «کاملاً تعجب‌آور» توصیف و ادعا کرد که «فقط یک قطب‌نما برای این جنگ وجود دارد و آن هم اهدافی است که کابینه آن را اعلام کرده است.»

پس از انتشار این نامه شبکه تلویزیونی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که «نتانیاهو به اطلاع سران احزاب صهیونیست رسانده که گالانت را برکنار خواهد کرد». کانال 14 عبری نیز به نقل از یک تحلیلگر نظامی، گالانت را یک تهدید امنیتی توصیف کرد که برای رقابت با نتانیاهو تلاش می‌کند.

گفتنی است روز گذشته درحالی که نتانیاهو تلاش می کرد در یک سخنرانی دستاوردهای حمله به ایران را برشمارد از سوی مخالفان خود متهم به دروغگویی و ارائه اطلاعات و آمار گمراه کننده شد.

کد خبر: ۳۰۹٬۵۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha