۷ آبان ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۴
تامین ۳ میلیون تن کود برای سال زراعی جدید

تامین ۳ میلیون تن کود برای سال زراعی جدید

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران گفت: برای سال زراعی جدید در مجموع ۳ میلیون تن کود برای کشت پاییزه محصولات زراعی تهیه و تدارک خواهد شد.

به گزارش بازار، علیقلی ایمانی، با بیان اینکه کشت گندم در مناطق مختلف در حال انجام است، گفت: بنابر آمار تاکنون بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزارهکتار اراضی به زیرکشت رفتند که با بارندگی‌های اخیر و پرداخت مطالبات، کشت سرعت می‌گیرد.

او با بیان اینکه مشکلی در تامین بذر گندم نداریم، افزود: هم اکنون کود مناطق سردسیر تامین و توزیع شده است و کشتی کود مناطق گرمسیر و معتدل رسیدند و امیدواریم هرچه سریع‌تر ترخیص و توزیع شود.

ایمانی ادامه داد: براساس پیش بینی‌های صورت گرفته امسال ۳ میلیون تن کود برای زراعت کشت پاییزه تهیه و تدارک دیده شده است، درحالیکه نیاز واقعی برای حفظ و استمرار خودکفایی ۵ میلیون تن است.

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران با بیان اینکه خط اعتباری ماشین آلات مجدد راه افتاده است، افزود:خط اعتباری ماشین آلات بعد از گذشت ۲ سال مجدد راه اندازی شده که این امر در ارتقا و بهره وری و پایداری تولید تاثیر بسزایی دارد.

او با بیان اینکه تامین نهاده‌های کشاورزی در پایداری تولید و خودکفایی تاثیر بسزایی دارد، گفت: بنابر برنامه هفتم در محصولات اساسی حداقل به خوداتکایی ۹۰ درصد باید برسیم که راه اندازی خط اعتباری خرید ماشین آلات و مکانیزاسیون و تامین به موقع دیگر نهاده‌ها در پایداری تولید اثر گذار است.

کد خبر: ۳۰۹٬۵۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha