۶ آبان ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۰
خرید USDT: آیا تتر بهتر از یو اس دی کوین است؟

خرید USDT: آیا تتر بهتر از یو اس دی کوین است؟

در دهه گذشته، دارایی‌های دیجیتال محبوب زیادی کسب کرده‌اند و افراد و کسب‌وکارها از آن‌ها برای تجارت، سرمایه‌گذاری و به‌عنوان روشی امن برای ذخیره وجوه خود استفاده می‌کنند.

در دهه گذشته، دارایی‌های دیجیتال محبوب زیادی کسب کرده‌اند و افراد و کسب‌وکارها از آن‌ها برای تجارت، سرمایه‌گذاری و به‌عنوان روشی امن برای ذخیره وجوه خود استفاده می‌کنند. در سال‌های اخیر، نوع جدیدی از دارایی‌های دیجیتال به نام استیبل‌کوین‌ها به طور گسترده‌ای مورد پذیرش عمومی قرار گرفته اند.

استیبل‌کوین‌ها ارزهای دیجیتالی هستند که توسط دارایی‌های ذخیره مختلف از جمله دلار آمریکا، اوراق، طلا و سایر دارایی‌ها پشتیبانی می‌شوند. در میان استیبل‌کوین‌ها، یو اس دی کوین (USDC) و تتر (USDT) دو گزینه محبوب و پرکاربرد هستند. در این مقاله به بررسی تفاوت‌های بین یو اس دی کوین و تتر می‌پردازیم.

تتر چیست؟

تتر، ارز دیجیتالی است که به دلار آمریکا متصل است و توسط شرکت Tether Limited صادر می‌شود. تتر قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین استیبل‌کوین جهان است و ارزش بازاری آن تا ژانویه ۲۰۲۴، بیش از ۹۵ میلیارد دلار بود.

طبق اعلام شرکت صادرکننده تتر، تمام توکن‌های آن به طور ۱۰۰ درصدی با ذخایر دلار آمریکا، اوراق خزانه‌داری ایالات متحده، صندوق‌های پول، اوراق قرضه شرکتی، فلزات گرانبها، بیت‌کوین (BTC) و وام پشتیبانی می‌شوند.

یو اس دی کوین چیست؟

یو اس دی کوین یا یو اس دی سی، نیز ارز دیجیتالی است که به دلار آمریکا متصل است. یو اس دی کوین، دومین استیبل‌کوین بزرگ جهان است و ارزش بازاری آن تا ژانویه ۲۰۲۴، بیش از ۲۵ میلیارد دلار بود.

بیشتر بدانید: فرصت‌های بینظیر ایردراپ بیس (Base)، راهنمای جامع برای کاربران از نگاه نیپوتو

زمانی که کمیسیون تجارت آتی کالاهای ایالات متحده، صادرکننده تتر را به دلیل عدم پشتیبانی کامل از استیبل‌کوین‌هایش با ذخایر دلار آمریکا متهم کرده بود، یو اس دی کوین راه‌اندازی شد. این استیبل‌کوین در سال ۲۰۱۸ توسط شرکت سرکل راه‌اندازی شد. سرکل، یو اس دی کوین را امن‌ترین استیبل‌کوین بازار معرفی می‌کند و ادعا می‌کند که دارای ذخایر کافی و کاملاً پشتیبانی شده است.

خرید USDT: آیا تتر بهتر از یو اس دی کوین است؟

مقایسه تتر و یو اس دی کوین

تتر و یو اس دی کوین در دو استیبل‌کوین‌های معتبری برای سرمایه‌گذاری هستند; اگرچه تفاوت‌هایی بین این دو استیبل‌کوین وجود دارد که در ادامه بررسی می‌کنیم.

  • نظارت قانونی

یو اس دی کوین در زمینه انطباق با مقررات، برتری جزئی نسبت به تتر دارد. سازندگان یو اس دی کوین به طور منظم گزارش‌های آن را ارائه می‌دهند و به رعایت قوانین انتقال پول ایالات متحده، متعهد هستند. در مقابل، تتر با انتقاداتی در مورد حسابرسی‌های ذخایر خود مواجه شده است. تتر در پاسخ به درخواست‌های قانونی، در تلاش برای افزایش شفافیت و انطباق بیشتر خود با قانون است.

  • ارزش بازار و نقدینگی

تتر و یو اس دی کوین، هر دو غول‌های بازار استیبل کوین ها هستند. تتر با ۹۶.۹۱ میلیارد دلار، دارای ارزش بازار و نقدینگی بالاتری نسبت به ۲۷.۶ میلیارد دلار یو اس دی کوین است. این موضوع، به دلیل حضور طولانی‌تر تتر در بازار و پذیرش گسترده‌اش در صرافی‌ها و پلتفرم‌های مختلف ارزهای دیجیتال، ایجاد شده است.

  • شفافیت و حسابرسی

شفافیت عاملی حیاتی برای بسیاری از کاربران و سرمایه‌گذاران در فضای ارزهای دیجیتال است. یو اس دی کوین گزارش‌های ماهانه‌ای از سوی شرکت‌های حسابرسی مستقل منتشر می‌کند که تأیید می‌کند ذخایر آن، با عرضه در حال گردش مطابقت دارند. تتر نیز گزارش‌هایی برای تأیید ذخایر خود منتشر کرده، اگرچه تاریخچه آن در مورد زمان‌بندی و جزئیات این افشاگری‌ها مورد سؤال قرار گرفته است.

  • اکوسیستم و همکاری‌ها

هر دو استیبل‌کوین اکوسیستم‌های قدرتمندی دارند. یو اس دی کوین از حمایت شرکت‌های بزرگ ارزهای دیجیتال، مانند کوین بیس (Coinbase) و سرکل (Circle) بهره‌مند است. در مقابل، تتر در طیف وسیعی از پلتفرم‌ها، صرافی‌ها، کیف پول‌ها و سیستم‌های پرداخت در دسترس است.

  • استفاده در بازار ارزهای دیجیتال

افراد بسته به نوع نیاز و ترجیح خود، از بین این دو رمزارز انتخاب می‌کنند. نقدینگی بالاتر تتر آن را به انتخابی محبوب برای معامله‌گران در بازار ارزهای دیجیتال تبدیل می‌کند. از سوی دیگر، موضع قوی نظارتی و شفافیت یو اس دی کوین ممکن است آن را برای کسب‌وکارها و افرادی که به دنبال شفافیت هستند، جذاب‌تر می‌کند. در مجموع باید گفت که میزان استفاده از تتر در معاملات و سیستم‌های پرداخت‌ بسیار بیشتر از یو اس دی کوین است.

خرید USDT: آیا تتر بهتر از یو اس دی کوین است؟

تتر و یو اس دی سی روی کدام بلاک‌چین‌ها قابل‌معامله هستند؟

در جدول زیر، لیست بلاک‌چین‌هایی که از تتر و یو اس دی کوین پشتیبانی می‌کنند، آمده است

خرید USDT: آیا تتر بهتر از یو اس دی کوین است؟

نحوه خرید تتر و یو اس دی کوین

شما می‌توانید هر دو استیبل کوین را از صرافی رمزارز نیپوتو خریداری کنید. خرید تتر و یو اس دی کوین از نیپوتو، با پرداخت ریالی انجام می‌شود. این صرافی در کنار کارمزد مناسبی که دارد، از امنیت بالایی نیز برخوردار است.

علاوه بر این، صرافی نیپوتو برای اولین بار در بازار رمزارز ایران، بازار معاملات عمده تتر را راه‌اندازی کرده است. کاربران در این بازار می‌توانند، بدون واسطه اقدام به خرید و فروش تتر کنند.

انتخاب بین خرید تتر و یو اس دی کوین | نتیجه‌گیری

تصمیم‌گیری در مورد خرید تتر و یو اس دی کوین به ترجیحات و نیاز افراد بستگی دارد. کاربرانی که به دنبال شفافیت و نظارت قانونی بیشتر هستند، یو اس دی کوین را ترجیح می‌دهند. در مقابل، کسانی که پذیرش گسترده و نقدشوندگی بالا را ارزشمند می‌دانند، خرید تتر را ترجیح می‌دهند.

کد خبر: ۳۰۹٬۴۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha