۵ آبان ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۲
معامله ۶ تن زعفران در ۶ روز

معامله ۶ تن زعفران در ۶ روز

بازار مشتقه بورس کالای ایران در آستانه فصل برداشت زعفران با رونق معاملات این محصول مواجه شده است به طوری‌که معامله گران در هفته گذشته نزدیک به ۶ تن زعفران را در قالب قراردادهای آتی معامله کردند.

به گزارش بازار، در ۶ روز معاملاتی هفته قبل نزدیک به ۶ تن زعفران در قالب قرارداد آتی به ارزشی بیش از ۴ هزار و ۹۲۴ میلیارد ریال در بازار آتی دادوستد شد.

ارزش معاملات صندوق های مبتنی بر زعفران نیز به ۱.۹ هزار میلیارد ریال رسید و معامله گران بیش از ۵۲ میلیون و ۶۳۲ هزار واحد سرمایه گذاری را از این صندوق ها خریداری کردند.

معاملات زعفران در بورس کالای ایران این روزها در حالی شاهد رونق معاملات و افزایش اقبال سرمایه گذاران است که انبارهای زعفران با سررسیدهای سال ۱۴۰۴ فعالیت خود را آغاز کرده و آماده تحویل محصول برداشت شده سال زراعی جدید هستند.

این گزارش می افزاید، افزایش کیفیت محصول، نگهداری در شرایط استاندارد، امکان انجام معاملات به صورت لحظه ای و برخط، رفع ریسک سرقت محصول، دسترسی کشاورزان به پول حاصل از فروش محصول در سریع ترین زمان ممکن و حذف واسطه ها از طریق معاملات گواهی سپرده کالایی و همچنین امکان پیش بینی قیمت در آینده و بیمه قیمت به کمک ابزارهای مشتقه از مهم ترین مزایای معاملات زعفران در بورس کالا به شمار می رود.

کد خبر: ۳۰۹٬۳۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha