۵ آبان ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۴
سبزپوشی بورس  با کاهش ریسک سیستماتیک جنگ
بورس در یک نگاه؛

سبزپوشی بورس با کاهش ریسک سیستماتیک جنگ

بورس با حذف ریسک سیستماتیک ظرفیت رشد ۱۰۰ درصدی دارد.

سمیه شوریابی؛ بازار: در پایان نخستین روز معاملاتی هفته که با برتری خریداران و صف خرید ۴۲۲ نماد به پایان رسید، شاخص کل توانست با رشد بیش از ۲۴ هزار واحدی تا یک قدمی مرز دو میلیونی پیشروی کند و تراز نقدینگی حقیقی ها نیر مثبت شد همچنین حقیقی ها ۹۶۰ میلیارد تومان پول وارد بازار کردند و ارزش معاملات خرد به ۴ همت افزایش یافت.

سبزپوشی بورس  با کاهش ریسک سیستماتیک جنگ

شاخص های بورس در حالی از صبح امروز با رشد همراه بوده اند که طی هفته های گذشته، افت بیش از صدهزار واحدی را تجربه کرده اند.

کارشناسان بازار سرمایه معتقدند کاهش تنش ها در منطقه و حمایت بودجه از بازار سرمایه دلیل این رشد است به گفته تحلیلگران با وجود نرخ فعلی دلار نیما، شاخص باید در محدوده چهار میلیون واحد باشد ضمن اینکه بازار با حذف ریسک سیستماتیک ظرفیت رشد ۱۰۰ درصدی را دارد.

گفتنی است تجربه یک سال گذشته نشان داده که بازار طلا و ارز ما توانسته در برابر تلاطم‌های اقتصادی سیاسی- امنیتی در سطح بین المللی مقاومت داشته باشد که در حال حاضر نیز باتوجه به افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی و همچنین اتفاقات امنیتی در سطح منطقه باز هم شاهد ایستادگی و مقاومت بازار طلا و ارز در برابر این تلاطم ها بوده‌ایم به نحوی که شاهد افت قیمت دلار در بازار تا کانال ۶۶ هزار تومان هستیم.

کد خبر: ۳۰۹٬۳۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha