۵ آبان ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۰
۵۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان زنجانی خریداری شد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:

۵۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان زنجانی خریداری شد

زنجان- حسنی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، با بیان اینکه شهرستان خدابنده بیشترین تولید گندم استان را دارد،گفت: امسال بیش از ۵۰۰ هزار تن گندم نیز از کشاورزان زنجانی خریداری شد.

روح الله حسنی در گفتگو با خبرنگار بازار،با بیان اینکه استان زنجان ۱.۳ درصد مساحت کل کشور را دارد،گفت: این استان با داشتن ۸۴۵ هزار هکتار عرصه های مناسب کشاورزی، پنج درصد اراضی کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه سال زراعی ۱۴۰۲و۱۴۰۳ حدود ۶۵۰ هزار تن گندم در استان تولید شد،ابراز داشت: همچنین طی این بازه زمانی بیش از ۵۰۰ هزار تن گندم نیز از کشاورزان خریداری شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان،گفت: فراهم بودن شرایط طبیعی در بخش دیم مثل بارندگی های به موقع، تدارک عوامل تولید مثل بذر و سم و ملزومات کشت و تلاش و برنامه ریزی مناسب بخش مهندسی کشاورزی در استان باعث شد تا تولید گندم در استان خوب باشد.

حسنی تاکید کرد: سال زراعی گذشته بیش از ۳۱۸ هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان زیر کشت گندم رفت که از این میزان، ۱۸ هزار هکتار به صورت کشت آبی و ۳۰۰ هزار هکتار به صورت کشت دیمی است.

وی با بیان اینکه شهرستان خدابنده بیشترین تولید گندم استان را دارد،گفت: خوشبختانه بیشترین خرید گندم هم مربوط به این شهرستان است.

کد خبر: ۳۰۹٬۲۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha