۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۲
لزوم تثبیت سریع‌تر شاخص در سطح دو میلیون واحد
بورس در یک نگاه؛

لزوم تثبیت سریع‌تر شاخص در سطح دو میلیون واحد

تعلل و فرصت‌سوزی و تکرار تصمیم‌های اشتباه گذشته مانند یک درصدی کردن دامنه نوسان سهام راهگشا نخواهد بود و کمکی به بهبود وضعیت سهامداران نمی‌کند.

سمیه شوریابی؛ بازار: روز جاری را در حالی به پایان رساندیم که ارزش معاملات به محدوده بیش از دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان رسید و شاخص کل با افت بیش از ۱۳,۸۰۰ واحدی در محدوده دو میلیون و هفت هزار واحد به کار خود پایان داد.

در انتهای معاملات بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان توسط سرمایه‌گذاران حقیقی از بازار سهام و ۶۵۹ میلیارد تومان از صندوق‌های درآمد ثابت خارج شد.

این در حالی است که تراز نقدینگی حقیقی در صندوق‌های طلا مثبت بوده و تاکنون به رقم ۱۷۰ میلیارد تومان رسیده است.

لزوم تثبیت سریع‌تر شاخص در سطح دو میلیون واحد

شاخص کل

شاخص کل بورس به حمایت مؤثر خود حوالی سطح دو میلیون واحد رسیده است، متأسفانه در ماه جاری به ویژه در هفته کاری اخیر، بازار به شکل ناامیدکننده‌ای به حال خود رها شد و حمایت مناسبی از آن صورت نگرفت! به همین دلیل تشدید روند نزولی در شاخص‌های اصلی بازار را شاهد بودیم و اکنون این شاخص‌ها در سطوح حساسی به سر می‌برند.

این در حالی است که سطح تنش سیاسی و نظامی در منطقه تشدید شده و وقوع رویدادهای منفی در چنین شرایطی به شدت آسیب‌زا و منجر به شکست سطوح کلیدی در بخش‌های مهمی از بازار بورس می‌شود، بر همین اساس تأکید داشتیم که مسئولین مربوط بایستی بدون اتلاف وقت و استفاده از همه ظرفیت‌ها، بازار و شاخص‌های اصلی را از این سطوح شکننده دور کنند اما این کار انجام نشد و حمایت لازم از بازار سرمایه صورت نگرفت کما اینکه هنوز نیز دیر نشده و فرصت لازم برای بهبود روند بازار در دسترس است، تعلل و فرصت‌سوزی و تکرار تصمیم‌های اشتباه گذشته مانند یک درصدی کردن دامنه نوسان سهام راهگشا نخواهد بود و کمکی به بهبود وضعیت سهامداران نمی‌کند، ضمن اینکه نیاز است در کمترین زمان ممکن، شاخص کل بورس در سطوح بالاتر از دو میلیون و ۵۰ هزار واحد تثبیت شود.

کد خبر: ۳۰۸٬۶۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha