۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۹
رشد ۱۰۷ درصدی ارزش سهام در ۳ سال | تولیدمان را تا پایان سال به ۲۸.۷ میلیون تن می رسانیم
مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس:

رشد ۱۰۷ درصدی ارزش سهام در ۳ سال | تولیدمان را تا پایان سال به ۲۸.۷ میلیون تن می رسانیم

علی عسگری مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس از رشد ۱۰۷ درصد ارزش سهام این شرکت در ۳ سال گذشته خبر داد و گفت:سود تلفیقی شرکت امسال به ۱۲۴ هزار میلیارد تومان رسیده است.

بازار، گروه آب و انرژی: امروز سی‌ام مهرماه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با حضور، سهامداران و مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، معاونان و مدیران این گروه‌ در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد.

عبدالعلی علی عسگری مدیر عامل هلدینگ خلیج فارس در ارایه گزارش سالیانه هلدینگ با اشاره به صعود ۹ پله ای صنایع پتروشیمی خلیج فارس در بین یکصد شرکت شیمیایی برتر جهان و کسب رتبه ۱۸ام جهان، گفت: هلدینگ در حال حاضر جایگاه نخست ۱۰۰ شرکت برتر کشور را از نظر سود آوری، صادرات،ارزش افزوده و ارزش بازار به خود اختصاص داده است.

او با بیان اینکه در سال مالی ۱۴۰۲ صنایع پتروشیمی خلیج فارس موفق به ثبت بالاترین رکورد میزان تولید شد، اظهار داشت : در سال مالی گذشته توانستیم تولیدات خود را ۱.۵ میلیون تن ۱۶ درصد افزایش دهیم.

طبق پیش بینی ها مقدار تولیدات هلدینگ تا پایان سال جاری به ۲۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تن افزایش خواهد یافت. ضمن اینکه گزارش های موجود حاکی از این است که از ابتدای سال تا حالا حدود ۹۶ برنامه های هدف گذاری شده محقق شده است

به گفته او، طبق پیش بینی ها مقدار تولیدات هلدینگ تا پایان سال جاری به ۲۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تن افزایش خواهد یافت. ضمن اینکه گزارش های موجود حاکی از این است که از ابتدای سال تا حالا حدود ۹۶ برنامه های هدف گذاری شده محقق شده است.

مدیرعامل فارس تولید عملیاتی هلدینگ از ابتدای سال تا ۲۸ مهر امسال را ۱۵.۸ میلیون تن اعلام کرد و افزود: هلدینگ توانسته به ۷ درصد رشد سالانه دست یابد که امیدواریم این روند امسال هم ادامه داشته باشد.

علی عسگری فروش کل محصولات هلدینگ خلیج فارس را ۵۰۹ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: پیش بینی می شود که فروش ما در سال آینده به ۷۰۹ هزار میلیارد تومان افزایش یابد.

او همچنین با اشاره به اینکه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس رتبه پنجمین شرکت برتر جهان در زمینه فروش و سود سازئ را کسب کرده است، اظهار داشت: در سال مالی گذشته موفق شدیم سود ۷۷/۰۰۰ هزار میلیارد تومانی را کسب کنیم.

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس مقدار سود شرکت در سال ۱۴۰۰ حدود ۳۹ هزار میلیارد، در سال ۱۴۰۱ حدود ۵۶ هزار میلیارد، در سال ۱۴۰۲ حدود ۶۸ هزار میلیارد تومان بود. برای امسال هم سود شرکت حدود ۷۷ هزار میلیارد تومان بوده است

مقدار سود شرکت در سال ۱۴۰۰ حدود ۳۹ هزار میلیارد، در سال ۱۴۰۱ حدود ۵۶ هزار میلیارد، در سال ۱۴۰۲ حدود ۶۸ هزار میلیارد تومان بود. برای امسال هم سود شرکت حدود ۷۷ هزار میلیارد تومان بوده است

علی عسگری همچنین سود خالص تلفیقی هلدینگ در سال جاری را ۱۲۴ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: سرمایه شرکت در حال حاضر ۷۵هزار میلیارد تومان است که برنامه داریم سرمایه شرکت را به مبلغ ۱۰۰هزار میلیارد تومان افزایش دهیم.

او همچنین در ادامه سخنان خود درباره طرح های توسعه ای این شرکت نیز ادامه داد: در سال گذشته مگا پروژه پالایش گاز هویزه خلیج فارس، مگا پروژه پتروشیمی الفین گچساران با سرمایه گذاری حدود ۱/۳ میلیارد یورو، پتروشیمی هنگام واحد آمونیاک، بازسازی واحد پارازایلین بو علی سینا، راه اندازی و تولید و جمع آوری گازهای مشعل به پالایش گاز بید بلند خلیج فارس راه اندازی شد.

به گفته مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس، این هلدینگ در حال حاضر ۳۲ پروژه توسعه ای در دست اقدام است که نیاز به ۱۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری است.

او همچنین با بیان اینکه در ۲ سال گذشته حتی یک دلار صادراتیمان هم سوخت نشده و موفق به وصول تمامی درآمدهای خود شده ایم، اظهار داشت: صنایع پتروشیمی خلیج فارس در چهار سال گذشته ۱۷/۶ میلیارد دلار درآمد ارزی داشته است.

کد خبر: ۳۰۸٬۶۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha