۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۸
بازگشت ارز صادراتی و فروش ارزان آن چالش اصلی صادرکنندگان است
رئیس انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی‌اتیلن کشور:

بازگشت ارز صادراتی و فروش ارزان آن چالش اصلی صادرکنندگان است

رئیس انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی‌اتیلن کشور گفت: کشور ایران از نظر منابع نفت و گاز غنی است و همین امر سبب شده تا با هزینه کمتری نسبت به اغلب کشورها به مواد اولیه دسترسی داشته باشد.

به گزارش بازار محمدرضا بهشتیان اردکانی ضمن بیان مطلب فوق افزود: به لحاظ جغرافیایی نیز کشور ما به بازارهای مصرفی از جمله آسیا و اروپا نزدیک می‌باشد و این امر نیز باعث شده تا هزینه حمل‌ونقل صادرات این محصول نیز کاهش‌یافته و سبب افزایش رقابت در بازارهای جهانی شود.

وی تصریح کرد: وجود زیرساخت‌های تولیدی قوی در بخش پتروشیمی زمینه این را فراهم کرده که صنعتگران این بخش قادر به تولید انواع محصولات با کیفیت‌های مختلف باشند. این زیرساخت‌ها همچنین زمینه لازم را در جهت تأمین نیاز بازارهای جهانی فراهم نموده و تولیدکنندگان ایرانی به‌راحتی توانایی آن را دارند تا محصولات خود را طبق نیاز بازارهای هدف سفارشی‌سازی نمایند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: باوجود تمامی مزایای ذکر شده صادرات در این صنعت با چالش‌هایی نیز مواجه است که توانسته تأثیرات منفی بر رشد صادرات داشته باشد.

بهشتیان اضافه کرد: قیمت محصولات پلی‌اتیلن به‌شدت به نرخ نفت وابسته است و نوسانات قیمت نفت اثرات واضح خود را بر صادرات این صنعت می‌گذارد.

رئیس انجمن پلی‌اتیلن ایران مهم‌ترین بازارهای هدف برای صادرات لوله و اتصالات پلی‌اتیلن را ترکیه، چین، اتحادیه اروپا، ترکیه، کشورهای حاشیه خلیج‌فارس، هند و آفریقای جنوبی عنوان و تأکید کرد: بحث بازگشت ارز صادراتی و فروش ارزان آن و عدم وجود زیرساخت‌های کافی در بخش حمل و نقل در کنار محدودیت‌های تحریمی که گریبان تولیدکنندگان و صادرکنندگان را گرفته مسبب ایجاد مشکلاتی در زمینه صادرات این محصولات می‌گردد و شاهد تاخیر در ارسال کالا و همچنین کاهش رضایت مشتریان باشیم.

کد خبر: ۳۰۸٬۶۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha