۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۵
۱۰ کشور به مقاصد صادراتی استان زنجان افزوده شده است
مدیرکل صمت استان زنجان:

۱۰ کشور به مقاصد صادراتی استان زنجان افزوده شده است

زنجان-مدیرکل صمت استان زنجان،گفت: طی۶ ماهه سالجاری ۱۰ کشور به مقاصد صادراتی و ۲۰ کالای جدید به سبد محصولات صادراتی استان زنجان افزوده شده است.

به گزارش خبرنگار بازار،مجید گلشنی فرد روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در محل استانداری زنجان،گفت: یک هزار و ۱۲۶ واحد صنعتی در استان فعالیت دارد که زمینه اشتغال ۴۷ هزار و ۱۱۶ نفر را فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه ۵۳۳ هزار تن محصول تولیدی به ارزش ۳۱۳ میلیون دلار از استان طی ۶ ماه امسال صادر شده است،ابراز داشت: طبق هدفگذاری صورت گرفته در این مدت باید ۳۰۸ میلیون دلار صادرات از استان صورت می گرفت که بیش از ۲۷ درصد رشد دارد.

مدیرکل صنعت،معدن و تجارت استان زنجان،گفت: حجم تجارت خارجی استان در نیمه نخست سال ۵۵۱ میلیون دلار بود و تراز تجاری استان در این مدت به مثبت ۷۵ رسیده است.

گلشنی فرد تاکید کرد: میزان واردات قطعی استان در این مدت ۱۱۴ هزار تن به ارزش ۲۳۸ میلیون دلار و واردات موقت ۲۴۶ هزار تن به میزان ۸۱ میلیون دلار ثبت شده است.

وی با بیان اینکه در ۶ ماه سالجاری ۱۰ کشور به مقاصد صادراتی و ۲۰ کالای جدید به سبد محصولات صادراتی استان افزوده شد،افزود: مقاصد صادراتی استان در ۶ ماهه نخست سال جاری ۳۶ کشور بوده که در مقایسه با مدت مشابه قبل ۱۰ کشور به مقاصد صادراتی استان افزوده شده است.

کد خبر: ۳۰۸٬۴۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha