۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۸
انتقاد نماینده سنندج از تاخیر در پرداخت مطالبات گندمکاران کردستانی
در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی؛

انتقاد نماینده سنندج از تاخیر در پرداخت مطالبات گندمکاران کردستانی

سنندج – فتحی، نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی از تاخیر در پرداخت مطالبات گندمکاران کردستانی انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، ممحسن فتحی ظهر امروز در نطق میان دستور خود در نشست علنی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: سازمان برنامه و بودجه باید توضیح دهد که دلیل تاخیر در پرداخت پول گندمکاران کردستانی چیست.

وی ادامه داد: وعده‌ هایی که در این چند ماه و چند هفته اخیر به کشاورزان داده شده، همه پوچ از آب درآمده است و حنای دولت ‌مردان درخصوص پرداخت مطالبات گندم ‌کاران دیگر رنگی ندارد، کشاورزان چشم انتظار شما هستند، هرچه سریعتر آن را تعین ‌تکلیف کنید.

نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی در ادامه ضمن اشاره به وضعیت متناسب سازی حقوق بازنشیتگان، بیان کرد: متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری و تأمین اجتماعی را هرچه سریعتر تعیین تکلیف کنید.

وی در ادامه ضمن تقدیر و تشکر ویژه از رئیس جمهور که برای نخستین بار بعد از چند دهه مطالبه تاریخی و مشروع کردها خاصتاً جامعه اهل سنت در زمینه انتصاب یک استاندار کرد اهل سنت را به نتیجه رساند، گفت: طبیعتاً انتظاری که از استاندار منتخب رئیس جمهور در کردستان داریم آن است که به این نکته مهم توجه داشته باشد که جایگاهی که در آن قرار دارد، نتیجه سال‌ها مطالبه ‌گری جامعه اهل ‌سنت در مناطق کردنشین کشور است و حضور او در این جایگاه وامدار این مطالبه‌ گری تاریخی است.

فتحی خطاب به آرش لهونی، استاندار کردستان گفت: انتظار به جا و به حقی که از شما به عنوان استاندار می‌ رود، آن است حال که این مطالبه به سرانجام رسیده، با هم ‌فکری و هم ‌گرایی با تمام گروه‌ها و تشکل‌ های سیاسی، صنفی، مدنی، دانشگاهی و تمام اقشار و طیف‌ های جامعه به همه آنانی که دل در گرو نظام و توسعه کردستان دارند، از این مطالبه به‌ حق و تاریخی جامعه اهل ‌سنت صیانت و پاسداری کنید، تا نخبگان اهل ‌سنت کردستان توانایی بالقوه خود در امر مدیریت کلان منطقه و حتی کشوری را بالفعل کنند.

وی خطاب به استاندار کردستان ادامه داد: برادر عزیز و همکار سابق گرامی جناب آقای لهونی امروز با حضور شما به عنوان استاندار، بارقه‌ای از امید در کردستان ایجاد شده است، بنابراین شما محکوم به موفقیت هستید و برای رسیدن به این هدف، مجمع نمایندگان استان، همه ظرفیت و توان خود را برای کمک به شما به کار خواهد گرفت.

فتحی در بخش دیگری از نطق میان دستور خود در مجلس شورای اسلامی، گفت: ارتش کودک ‌کش و تروریستی صهیونیستی با حمایت‌های آمریکای جنایتکار نشان داده که در قتل‌ عام شهروندان غیرنظامی غزه و لبنان هیچ خط قرمزی نمی‌شناشد.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران گفت: در این روزها که وجدان جامعه جهانی به خواب رفته است و چشمان دولت‌های حامی حقوق بشر در مقابل این حجم از توحش و جنایات رژیم خونخوار صهیونیستی نابینا شده است، یاد شهیدان بزرگ جبهه مقاومت هم‌چون حاج اسماعیل هنیه، مجاهد نستوه سید حسن نصرالله و شهید اخیر حاج یحیی سنوار را گرامی می ‌داریم.

فتحی ادامه داد: به رزمندگان جبهه مقاومت، خاصتاً سربازان و حافظان امنیت کشور بزرگمان ایران هم که در هر لباسی نام بزرگ جمهوری اسلامی ایران را در جبهه‌ های حق علیه باطل پرآوازه کرده‌اند و عملیات سلحشورانه و بی‌ بدیل وعده صادق ۲ را به بهترین وجه ممکن به سرانجام رساندند، عرض خداقوت و دست‌ مریزاد دارم و به این سربازان جبهه مقاومت تبریک می‌گویم که طی دو عملیات وعده صادق ۱ و ۲ هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی را که به تعبیر زیبای شهید نصرالله سست تر از لانه عنکبوت است، به سخره گرفتند.

کد خبر: ۳۰۸٬۴۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha