۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۱
سهم تندک بخش کشاورزی و بازرگانی مازندران از تسهیلات
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

سهم تندک بخش کشاورزی و بازرگانی مازندران از تسهیلات

ساری- تقی پور، رییس اتاق بازرگانی مازندران سهم کشاورزی و بازرگانی را از تسهیلات بانکی پایین و فاجعه آور خواند.

علی تقی پور در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: تولید نباید به دلیل نداشتن سرمایه درگردش نباید بخوابد و تعطیل شود زیرا اگر تولید نداشته باشیم صادرات نخواهیم داشت.

وی با بیان این که ۷۵ درصد تسهیلات سهم صاحبان کسب وکار حقیقی و حقوقی و ۲۴ درصد سهم مصرف کنندگان نهایی خانوار بود، گفت: ۳۹ درصد تسهیلات بانکی به صنعت و معدن، ۳۷ درصد به کسب و کار و پنج درصد تسهیلات در بخش کشاورزی داده شده است.

رییس اتاق بازرگانی مازندران سهم بخش بازرگانی از تسهیلات بانکی را ۱۱ درصد و فاجعه خواند و گفت: سال قبل ۱۴ درصد برای ایجاد واحدها تسهیلات درنظر گرفته شد که ۱۳ درصد اختصاص پیدا کرد و از ۶۲ درصد تسهیلات سرمایه درگردش تخصیص داده شده فقط ۵۷ درصد تخصیص یافت.

تقی پور گفت: وقتی که تسهیلات به بخش خانوار داده می شود شاهد رشد تورم خواهیم بود و باید سازوکاری درنظر گیریم که بخش های تولیدی از تسهیلات بیشتری بهره برند.

وی کل تسهیلات تبصره ۱۳ بخش کشاورزی را ۳۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این درحالی که فقط ۳.۵ میلیون تن مرکبات تولید می کنیم و نیازمند هزار میلیارد تومان تسهیلات برای ذخیره سازی ۱۰۰ هزار تن مرکبات در سردخانه ها هستیم.

کد خبر: ۳۰۸٬۴۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha