۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۵
ریسک آزمون و خطا را برای اداره اصفهان نپذیرفتیم| حل مشکل کم ‌آبی اصلی‌ترین دغدغه دولت
وزیر کشور:

ریسک آزمون و خطا را برای اداره اصفهان نپذیرفتیم| حل مشکل کم ‌آبی اصلی‌ترین دغدغه دولت

اصفهان- مومنی، وزیر کشور، با اشاره به لزوم مدیریت بهینه منابع آبی گفت: شرایط زیست‌محیطی در اصفهان به دلیل کمبود آب و استفاده نادرست از منابع، نگران‌ کننده است.

به گزارش خبرنگار بازار، اسکندر مومنی عصر شنبه در مراسم تکریم و معارفه استاندار اصفهان با بیان اینکه مردم اصفهان، با غیرت و ایستادگی، در تمامی صحنه ‌ها حضور پررنگ داشته ‌اند، اظهار کرد: مطابق صحبت رئیس جمهور باید با وحدت و همبستگی در راستای توسعه کشور و رفع مشکلات گام برداریم چراکه بدون همبستگی و وفاق نمی ‌توانیم بر مشکلات کشور فائق شویم.

وی به انتخاب استانداران کشور اشاره و بیان کرد: شاخص‌های عمومی مانند کارآمدی، مردم ‌داری و مردم‌م حوری در این میان مورد توجه قرار گرفت و آقای پزشکیان بر این عقیده بود که استانداران بدون توجه به جناح‌ بندی سیاسی و بر مبنای این شاخصه ها انتخاب شوند.

وزیر کشور با اشاره به اینکه کمیته ای برای تعیین استانداران در وزارت کشور تشکیل و پیشنهادهای مختلف بررسی و ارزیابی شد، بیان کرد: بعد از انتخاب استاندار از سوی وزیر کشور، این افراد در هیئت دولت به تایید نهایی رسیده ‌اند.

وی با بیان اینکه مردم اصفهان در هیچ لحظه‌ ای از دفاع زا انقلاب و نظام دست برنداشتند، اظهار کرد: ما برای اداره استان اصفهان ریسک آزمون و خطا را نپذیرفتیم، حق مردم اصفهان داشتن استانداری با تجربه است و در این راستا فردی را انتخاب کردیم که پیش از این نیز بهترین عملکرد را داشت و نهایتا نیز با رای بالای هیئت دولت انتخاب شد.

مومنی با تقدیر از خدمات استاندار سابق اصفهان نیز بیان کرد: مردم بهترین داور برای ارزیابی عملکرد مدیران هستند و مرتضوی به گواه همه از مدیران بسیار موفق، تلاشگر استانی بود، استاندار جدید اصفهان هم جزو نیروهای بسیار خوب وزارت کشور هستند.

تصمیمات نادرست به مشکلات آبی اصفهان دامن زد

وی در ادامه به مشکلات استان اصفهان اشاره و گفت: تصمیمات نادرست و مدیریت ضعیف در گذشته به مشکلات آبی اصفهان دامن زده است اما با اتحاد، یکپارچگی و تلاش می‌توانیم مسیر آینده را برای بهبود وضعیت آبی استان تغییر دهیم.

وزیر کشور تصریح کرد: ما باید از خودمان بپرسیم که در این وضعیت چقدر سهیم هستیم، از سویی باید از همین امروز با اتحاد و همدلی این مشکلات را رفع کنیم و در شان مردم قهرمان پرور اصفهان عمل کنیم.

حل مشکل کم ‌آبی و مدیریت منابع آب اصفهان اصلی‌ترین دغدغه مردم و دولت

وی با بیان اینکه دولت چهاردهم به موضوع آب به‌عنوان یکی از اولویت‌های اصلی خود نگاه می‌کند، بیان کرد: حل مشکل کم ‌آبی و مدیریت منابع آب اصفهان اصلی‌ترین دغدغه مردم و دولت است؛ باید با مدیریت منابع آبی و پیگیری مستمر و جدی این مشکلات را رفع کرد.

مشکلات زیست ‌محیطی استان اصفهان ناشی از کم‌ آبی و صنایع آلاینده است و باید در اولویت قرار بگیرند چراکه این حق مردم استان نیست که روزهای را با هوای آلوده زندگی کنند

وزیر کشور با اشاره به مشکلات زیست‌محیطی استان گفت: شرایط زیست‌ محیطی در اصفهان به دلیل کمبود آب و استفاده نادرست از منابع، نگران‌ کننده است؛ مشکلات زیست ‌محیطی استان نیز ناشی از کم‌ آبی و صنایع آلاینده است و باید در اولویت قرار بگیرند چراکه این حق مردم استان نیست که روزهای را با هوای آلوده زندگی کنند.

وی با اشاره به معضلات ناشی از خشکی تالاب گاوخونی گفت: آلودگی هوا یکی از معضلاتی است که باید برای آن راه‌حل‌ های پایدار پیدا کنیم تا این.مشکل مهم اصفهان و فرونشست رفع شود.

ضرورت توسعه زیرساخت‌ های گردشگری و حفظ میراث فرهنگی استان اصفهان

وزیر کشور همچنین بر ضرورت توسعه زیرساخت‌ های گردشگری و حفظ میراث فرهنگی استان اصفهان تأکید کرد و گفت: اصفهان به دلیل کمبود آب با فرونشست مواجه شده است و باید در اولویت حفاظت و نگهداری از میراث بشری قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه براساس برنامه دولت هفتم، تعداد گردشگران خارجی باید به  ۱۵ میلیون نفر برسد، بیان کرد: در این مسیر حفظ آثار تاریخی و حفظ صنایع دستی باید در اولویت اول  اقتصادی استان باشد.

مومنی همچنین ضرورت جذب سرمایه‌گذار و کارآفرین در اصفهان برای پیشرفت استان تاکید کرد.

کد خبر: ۳۰۸٬۳۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha