۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۰۴:۰۱
شکسته شدن رکورد ۲۷۰۰ دلاری طلا| تاثیر ترور السنوار روی قیمت طلا چه خواهد بود؟
تحلیل بازار طلای جهانی؛

شکسته شدن رکورد ۲۷۰۰ دلاری طلا| تاثیر ترور السنوار روی قیمت طلا چه خواهد بود؟

با ترور یحیی السنوار در روز پنجشنبه هفته گذشته و انتشار اخباری مبنی بر تقویت احتمال کاهش نرخ بهره بانکی در آمریکا، قیمت طلا موفق به شکست مقاومت جدید و تاریخی خود روی ۱۷۰۰ دلار شد.

بازار؛ گروه بین الملل: با افزایش بی ثباتی در روند اقتصاد جهانی و وارد شدن تنش های خاورمیانه به دوری تازه و گسترده، قیمت طلا در بازارهای جهانی همچنان روند صعودی خود را طی کرده و این فلز گرانبها را به بهترین ابزار سرمایه گذاری حال حاضر جهان تبدیل کرده است. نگاهی به نمودار قیمت طلا طی ماه های اخیر به خوبی نشان می دهد که روند قیمت کاملا سیری صعودی به خود گرفته است. ثبت کف و سقف های بالاتر در نمودار قیمت نیز به خوبی موید روند روشن قیمت طلا در بازار است.

در حال حاضر، اندیکاتور RSI در محدوده اشباع خرید قرار داشته و لذا، پیشنهاد ما به متعاملین این است که از گشودن هرگونه موقعیت لانگ در شرایط فعلی اکیدا خودداری نمایند.

قیمت طلا اما روز جمعه و در واکنش به ترور یحیی السنوار رهبر حماس موفق به عبور از مقاومت تاریخی خود روی ۲۷۰۰ دلار شده و در زمان نگارش این گزارش در صبح روز شنبه، قیمت هر انس طلا در بازارهای جهانی روی ۲۷۲۱ دلار قرار دارد. همچنین، انتشار اخباری مبنی بر ادامه احتمال روند کاهش نرخ بهره بانکی در آمریکا نیز به افزایش قیمت طلا کمک شایانی کرده است.

شکسته شدن رکورد ۲۷۰۰ دلاری طلا| تاثیر ترور السنوار روی قیمت طلا چه خواهد بود؟

پس از مقاومت مهم روانی ۲۷۰۰ دلاری، طلا همچنین موفق به شکست مقاومت بعدی خود روی ۲۷۱۴ دلار نیز شده و پیش بینی مش ود قیمت بتواند تا مقاومت مهم بعدی قیمت یعنی ۱۷۵۰ دلار پیشروی داشته باشد. در خصوص دیگر شرایط حاکم بر تحلیل تکنیکال طلا باید گفت که در حال حاضر، اندیکاتور RSI در محدوده اشباع خرید قرار داشته و لذا، پیشنهاد ما به متعاملین این است که از گشودن هرگونه موقعیت لانگ در شرایط فعلی اکیدا خودداری نمایند. باید توجه داشت که شرایط فعلی در خاورمیانه و سیاست های پولی فدرال رزرو تا حد زیادی به شرایط فعلی بازار طلا کمک کرده و حباب قیمت چه در سطح جهانی و چه در بازار داخلی، بسیار بالا بوده که این موضوع، ریسک سرمایه گذاری در بازار طلا را افزایش می دهد. نقاط حمایت فعلی قیمت طلا که بهترین موقعیت برای خرید نیز به حساب می آیند، روی ۲۷۰۰ دلار (سطح کلیدی) و ۲۶۸۵ دلار (پیک قیمت سپتامبر) قرار دارند که به احتمال زیاد، قیمت حتما تا این نقاط اصلاح را تجربه خواهد کرد.

تحلیل فاندامنتال قیمت طلا

علاوه بر فدرال ررزور، اکنون بسیاری از بانک های مرکزی جهان از جمله بانک مرذکزی ژاپن و بانک مرکزی اروپا به سرعت در حال کاهش نرخ بهره بانکی خود بوده که این شرایط به سود طلا تمام خواهد شد. به عنوان مثال، بانک مرکزی اروپا روز پنجشنبه هفته گذشته از تصمیم خود برای کاهش ۲۵ واحدی نرخ بهره بانکی به عنوان دومین مرحله کاهش نرخ بهره در منطقه یورو خبر داده است.

در خاورمیانه اما شرایط اندکی متفاوت و تا حدی نامعلوم است. اگرچه رهبران آمریکا و اروپا مدعی شده اند که شرایط دستیابی به اتش بس پس از ترور یحیی سنوار تا حد زیادی تسهیل شده، اما در سوی دیگر، بسیاری از کارشناسان معتقدند که حماس و دیگر گروه های مقاومت به دنبال انتقام جویی از اسرائیل خواهند بود. توجه داشته باشید که روند جنگ و صلح، همواره یکی از فاکتورهای مهم در تعیین روند قیمت طلا از ایام قدیم محسوب می شوند.

در صورتیکه آتش جنگ در خاورمیانه با ترور السنوار بار دیگر تشدید شده و شاهد افزایش سطح و گستره حملات اسرائیل و مقاومت علیه یکدیگر باشیم، باید منتظر ثبت رکورد تاریخی جدید در بازار طلا بود.

در صورتیکه فرضیه غربی ها درست از آب در آمده و شهادت السنوار بتواند روند منتهی به کاهش تنش در سطح منطقه را تقویت نماید، قیمت طلا به این رخداد واکنش منفی نشان داده و باید منتظر کاهش آن بود.

اما در صورتیکه آتش جنگ در خاورمیانه با ترور السنوار بار دیگر تشدید شده و شاهد افزایش سطح و گستره حملات اسرائیل و مقاومت علیه یکدیگر باشیم، باید منتظر ثبت رکورد تاریخی جدید در بازار طلا بود. لذا، بهتر است خریداران طلا اندکی صبر پیشه کرده تا اولا منتظر بازگشت قیمت طلا به سطوح حمایت یاد شده در بالا شوند و ثانیا تا آن زمان میزان و کیفیت واکنش حماس و دیگر شاخه های مقاومت به ترور یحیی سنوار را مورد سنجش قرار دهند تا روند فاندامنتال قیمت مشخص شود. پیشنهاد ما این است که دستکم تا بازگشایی بازارهای جهانی در روز دوشنبه صبر نموده و سپس برای فروش یا خرید طلا تصمیم گیری نمایید.

کد خبر: ۳۰۸٬۲۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha