۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۰
چرا کرتین وال بهترین گزینه برای نمای ساختمان شماست؟

چرا کرتین وال بهترین گزینه برای نمای ساختمان شماست؟

یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار در تامین امنیت یک ساختمان، استفاده از متریال و تجهیزات مقاوم و با کیفیت برای ساخت نمای آن است.

به گزارش بازار، یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار در تامین امنیت یک ساختمان، استفاده از متریال و تجهیزات مقاوم و با کیفیت برای ساخت نمای آن است. سال هاست انواع نماها برای مکان های مختلف بر اساس بودجه و سلیقه مشتریان مختلف نمای مورد نظرشان را انتخاب کرده و برای ساخت آن اقدام کنند. یکی از بهترین نماها برای ساخت نمای بیرونی ساختمان ها و برج های بزرگ با ارتفاع زیاد، نمای کرتین وال است. نمای کرتین وال یا دیوار پرده به عنوان یکی از زیباترین نماهای مدرن برای پوشش دادن و ساختن نمای بیرونی ساختمان ها محسوب می شود. برای ساخت این نما معمولا از پروفیل های آلومنیومی (لامل) و همچنین شیشه برای پر کردن فضای بین فریم های آلومنیومی استفاده می شود. بر اساس میزان ارتفاع ساختمان می توان از یکی از انواع کرتین وال عمودی یا افقی استفاده کرد. به همین دلیل قیمت نمای کرتین وال بر اساس ویژگی های مختلف متفاوت خواهد بود. در ادامه این مطلب نیز به بررسی ویژگی های این نوع نما می پردازیم.

ویژگی های نمای کرتین وال

یکی از مهم ترین مواردی که همواره زمان انتخاب و ساخت نمای مورد نظر برای ساختمان های مختلف، مطرح می شود، انتخاب نما بر اساس ارتفاع ساختمان و همچنین موقعیت جغرافیایی آن است. به همین دلیل قبل از انتخاب و ساخت نمای مناسب، باید در مورد ویژگی های هر نما اطلاعات کافی داشته و سپس نمای مناسب را انتخاب نمایید. نمای کرتین وال نیز ویژگی های مختلف و قابل توجهی دارد که مهم ترین آن ها شامل موارد مختلف زیر است:

  • امنیت بالا در برابر ضربه و فشار
  • مقاوم در برابر ضربه و حرکت های شدید
  • عایق بالا در برابر حرارت
  • عایق در برابر رطوبت زیاد و شدید
  • دارای خاصیت آکوستیک
  • مقاومت بالا در برابر باد

عوامل تأثیر گذار بر قیمت نمای کرتین وال

در نگاه اول هم متوجه زیبایی منحصر به فرد و نمای جذاب کرتین وال خواهید شد. چرا که باعث بزرگ تر و پر نورتر به نظر رسیدن محیط می شود. از طرفی تاثیر قابل توجهی در مدرن شدن نمای ساختمان دارد. برای ساخت این نوع نما، متریال اصلی شیشه و یراق آلات کاربردی آن است. به همین دلیل با توجه به این که قیمت شیشه بر اساس متراژ آن محاسبه می شود، با توجه به متراژ و میزان شیشه های مورد استفاده قیمت نمای کرتین وال نیز متفاوت و متغیر خواهد بود. همچنین عوامل دیگری بر قیمت نمای کرتین وال تاثیر دارند که مهم ترین آن ها شامل موارد مختلف زیر است:

  • نوع و ابعاد شیشه کرتین وال
  • داخلی یا خارجی بودن کرتین وال
  • نوع پروفیل های مورد استفاده برای ساخت نما
  • نوع اکسسوری های مورد استفاده
  • نوع و میزان یراق آلات مورد نیاز برای نصب

چرا کرتین وال بهترین گزینه برای نمای ساختمان شماست؟

مزایای نمای کرتین وال

نمای کرتین وال جز نماها و سازه های مدرن محسوب می شود. به همین دلیل در ساختمان سازی و معماری حال حاضر طرفداران زیادی دارد. چرا که ظاهر آن ها بسیار لوکس و زیبا بوده و باعث زیباتر به نظر رسیدن محله و ساختمان مورد نظر می شود. علاوه بر این، ساخت نمای کرتین وال مزایای مختلف دیگری نیز دارد که مهم ترین آن شامل موارد مختلف زیر است:

  • وزن پایین

برای نصب نمای کرتین وال نیازی به تجهیزات و وسایل دیگری نظیر گچ و سیمان و آجر و ... نیست. چرا که مهم ترین متریال مورد استفاده یراق آلات و شیشه است. بنابراین وزن پایین تری در مقایسه با سایر نماها دارد.

  • عدم نیاز به تجهیزات و یراق آلات جانبی و اضافه

برای نصب نمای کرتین وال صرفا به یراق آلات و تجهیزات کمی خواهید داشت. این ویژگی یک مزیت مهم محسوب می شود.

  • عدم تحمیل بار اضافه روی ساختمان و ایمنی بالا

با توجه به این که برای نصب نمای کرتین وال تجهیزات زیادی نیست و مهم ترین متریال شیشه است، بار اضافی روی ساختمان تحمیل نمی شود. به همین دلیل ایمنی بسیار بالایی دارد. همچنین آن را می توان به عنوان یک نمای ضد سرقت نیز معرفی کرد.

  • کاهش نوسان های حرکتی سازه

برای نصب کرتین وال، از یراق آلات کم و تحصصی استفاده می شود. به همین دلیل در اثر تکانه های شدید و زیاد هم محل ساختمان نوسان و حرکت های زیادی نخواهد داشت.

  • هزینه نگه داری پایین و مقرون به صرفه

در مقایسه با سایر سازه ها و نماهای دیگر، هزینه نگه داری نمای کرتین وال مقرون به صرفه و پایین است.

  • انتقال نور بیشتر به داخل ساختمان و کاهش نیاز به انرژی برق و روشنایی

همان طور که می دانید زمانی که درب و پنجره های یک ساختمان یا نما زیاد باشد، نور بیشتری نیز به داخل ساختمان منتقل و وارد می شود. به همین دلیل نیاز به انرژی برق و روشنایی ها کاهش می یابد.

  • عایق حرارتی و صوتی بالا

برای ساخت نمای کرتین وال از شیشه های مختلفی نظیر شیشه سکوریت، شیشه لمینت و ... استفاده می شود. این نوع شیشه ها را می توان به عنوان یک عایق حرارتی و صوتی بسیار با کیفیت معرفی کرد.

پیشنهادت و تخفیف های ویژه برای ساخت نمای کرتین وال

در صورتی که قصد ساخت نمای کرتین وال را دارید، می توانید بهترین شیشه های با کیفیت را از طریق سایت وسام گلس با قیمت بسیار مقرون به صرفه خریداری کنید. مجموعه وسام گلس به منظور کسب رضایت مشتریان عزیز، تخفیفات و پیشنهادات ویژه برای خرید انواع شیشه های سکوریت، شیشه لمینت و شیشه سکوریت و ... در نظر گرفته است. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان مجموعه وسام گلس تماس بگیرید.

نتیجه گیری

در این مطلب به طور کامل در مورد ویژگی ها و مزایای نمای کرتین وال پرداخته شد. برای خرید بهترین شیشه های با کیفیت و سایر متریال مورد استفاده برای نصب این نوع نما، می توانید انواع شیشه ها با کیفیت بسیار عالی را خریداری نمایید.

همچنین در صورتی که اطلاعات کافی در مورد شیشه های مورد استفاده برای ساخت نمای کرتین وال را ندارید، می توانید اطلاعات لازم را از کارشناسان شرکت وسام گلس به دست آورید.

کد خبر: ۳۰۸٬۲۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha