۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۴
انجام ۵۴۰ هکتار کشت گلخانه ای در مازندران
رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران اعلام کرد؛

انجام ۵۴۰ هکتار کشت گلخانه ای در مازندران

ساری- مومنی، رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران سطح کشت گلخانه ای را در استان ۵۴۰ هکتار ذکر کرد.

بابک مومنی در گفت وگو با خبرنگار بازار با بیان این که به کشت گلخانه ای باید به عنوان افق توسعه در آینده مورد توجه قرار دهیم، افزود: از نظر منابع خاک و آب با محدودیت هایی روبرو هستیم از این رو باید به کشت گلخانه ای و کشت در ارتفاع توجه کنیم.

وی با عنوان این که حتی در محیط های شهری نیز می توانیم در سطح محدود و بدون استفاده از خاک به کشت گلخانه ای بپردازیم، گفت: هرچند در کشت گلخانه ای برای سرمایه گذاری اولیه مشکلات و موانعی وجود دارد اما در درازمدت نتیجه و کارکرد آن محسوس می شود.

مومنی کمک به سلامت، کیفیت و اقتصاد را از مزیت های کشت گلخانه ای بیان کرد و گفت: ایجاد گلخانه می تواند به اقتصادی تر شدن فعالیت های کشاورزی کمک شایانی داشته باشد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد: در آینده مجبور می شویم که توسعه کشت گلخانه ای را داشته باشیم و این مساله به تامین و خودکفایی در محصولات کمک زیادی خواهد کرد.

وی با بیان این که سطح زیر کشت اراضی گلخانه ای در استان ۵۴۰ هکتار است، گفت: مازندران در تولید گل و گیاهان زینتی و درختچه ای رتبه اول کشور را برعهده دارد و به سمت تولید محصولات جدید نیز پیش رفتیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران بااشاره به محدودیت های فراروی گفت: بخش زیادی از اراضی استان شالیزاری است و برای توسعه گلخانه در آن با محدودیت هایی روبرو هستیم زیرا برنج محصول استراتژیک به شمار می رود.

کد خبر: ۳۰۸٬۱۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha