۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۵
بورس در منگنه بی تدبیری مسئولان
بورس در یک نگاه؛

بورس در منگنه بی تدبیری مسئولان

کف بازار در محدوده دو میلیون الی دو میلیون و ۵۰ هزار واحد قرار دارد، تحت هر شرایطی اگر این کف شکسته شود، بورس به نوعی دچار سقوط آزاد شده و شاخص حداقل تا محدوده یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد سقوط می‌کند.

سمیه شوریابی؛ بازار: آخرین روز کاری هفته با کاهش حدود ۳۵۱۷ واحدی شاخص کل به اتمام رسید و در نهایت این نماگر در ارتفاع دو میلیون و ۶۵ هزار واحدی به کار خود پایان داد.

در بازار امروز در نهایت ارزش معاملات خرد ۳۰۸۴ میلیارد تومان ثبت شد و از سوی حقیقی ها بیش از ۲۰۸ میلیارد تومان پول از بازار خارج شد.

این وضعیت بازار نشان‌دهنده کاهش ارزش سهام نسبت به گذشته و در نتیجه، افت ارزش سرمایه‌گذاری در بازار است، شرایط نامساعد بازار سرمایه امروز به وضوح قابل مشاهده بود.

این کاهش در بازار ممکن است ناشی از نگرانی‌ها و فروش گسترده سهام توسط سرمایه‌گذاران به دلیل اخبار و وضعیت اقتصادی باشد همچنین، افت قیمت‌ها در بورس می‌تواند تحت تأثیر عوامل اقتصادی، سیاسی یا جهانی که بر بازار سرمایه تأثیر می‌گذارند، قرار گیرد.

بورس در منگنه بی تدبیری مسئولان

بازار

طبق انتظار شاخص کل بورس به سمت محدوده حمایت بین دو میلیون واحد الی دو میلیون و ۵۰ هزار واحد حرکت می‌کند، با توجه به وجود این حمایت موثر، فعلاً انتظار تشدید روند نزولی را نداریم و با رسیدن به محدوده ذکرشده، از میزان عرضه در کلیت بازار کاسته شده و جریان تقاضا می‌تواند بهبود یابد.

گروه پالایشی که طی روزهای اخیر روند نزولی بی‌وقفه‌ای را طی کرده، در حال نزدیک شدن به سطوح حمایتی خود است و بر همین اساس با بهبود تقاضا در چنین گروه‌های شاخص‌سازی می‌توان انتظار بهبود روند کلی بازار را در روزهای آینده داشت، در مطالب قبل مطرح کرده‌ایم که کف بازار در محدوده دو میلیون واحد الی دو میلیون و ۵۰ هزار واحد قرار دارد و تحت هر شرایطی اگر این کف شکسته شود، بازار بورس به نوعی دچار سقوط آزاد شده و شاخص حداقل تا محدوده یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد سقوط می‌کند که امیدواریم مسئولین مربوط، انفعال و بی‌تدبیری کنونی را کنار بگذارند و هرچه سریعتر اقدامات لازم برای حمایت از بازار و دور کردن شاخص اصلی از نقاط حساس را در دستور کار قرار دهند، هر روزی که برای حمایت از بازار تأخیر صورت گیرد، جبران خسارت‌های به بار آمده به صرف هزینه‌های بیشتری نیاز دارد.

کد خبر: ۳۰۸٬۰۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha