۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۵
اعتبار مالیاتی فرصت ممتاز برنامه هفتم توسعه برای مدرسه سازان

اعتبار مالیاتی فرصت ممتاز برنامه هفتم توسعه برای مدرسه سازان

رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور با اشاره به ماده ۲۰ قانون برنامه هفتم پیشرفت گفت: اعتبار مالیاتی فرصت ممتاز برنامه هفتم برای مدرسه سازان است.

به گزارش بازار از سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور؛ ناصر قفلی روز سه شنبه با اشاره به احکام خوبی که در برنامه هفتم در حمایت از مدرسه سازی مصوب شده است، اظهار داشت: الزام حمایت دولت از خیرین مدرسه ساز در خصوص طرح های مشارکتی به اشکال مختلف در برنامه هفتم تثبیت شده است.

قفلی با اشاره به ماده ۲۰ قانون برنامه هفتم پیشرفت افزود: در یکی از بندهای این ماده برای حمایت از بنگاه های اقتصادی حقیقی و حقوقی علاقه‌مند به مشارکت در امر مدرسه سازی تاکید شده است که اگر خیرین در اجرای طرح های آموزشی و پرورشی بیش از ۵۰ درصد به‌جای اعتبارات دولتی در این طرح ها هزینه کنند، از اعتبار مالیاتی حداقل ۲۵ درصد و حداکثر ۵۰ درصد هزینه‌ای که انجام داده‌اند، برخوردار می‌شوند.

وی خاطر نشان کرد: در مورد طرح های مشارکتی که حداقل ۵۰ درصد آن به‌صورت خیّرساز انجام شده و بقیه آن در تعهد دولت است، چنانچه خیّرین و صاحبان صنایع و بنگاه های اقتصادی طرح را با موافقت دستگاه و سازمان به اتمام برساند، هزینه انجام‌شده، به‌طور ۱۰۰ درصد به‌عنوان دیون و اعتبار مالیاتی محسوب ‌می‌شود.

رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور برخورداری از اعتبار مالیاتی را مشوقی بسیار موثر برای خیرین برشمرد و گفت: بنگاه‌های اقتصادی، صنایع و کارخانجات در حیطه عمل به مسئولیت اجتماعی می توانند در امر مدرسه سازی مشارکت کرده و ضمن استفاده از این تسهیلات و هزینه اموال خویش در این امر خدا پسندانه در توسعه عدالت آموزشی نیز سهیم شوند.

قفلی با اشاره به مشارکت خیرین مدرسه ساز در بیش از ۵۰ درصد فضاهای آموزشی و پرورشی تحولی، تصریح کرد: قانون فرصتی ایجاد کرد تا مالیات دهندگان بتوانند محل صرف مالیات کسب و کار خود را مشخص کنند، بر همین مبنا حدود ۷۰ درصد از سهم مالیات این افراد به مدرسه‌سازی و توجه به امر آموزش فرزندان اختصاص داده شد.

بر اساس مصوبه هیات وزیران، مالیات‌دهندگان مشمول تبصره ماده ۱۰۰ می توانند در هنگام ثبت مالیات خود محل هزینه‌کرد، مالیات پرداختی خود در پروژه‌های مختلف عمرانی دولت را تعیین کنند. این بدین معنی است که مودیان می توانند به طور مستقیم بر نحوه استفاده از مالیات خود تأثیر بگذارند و نتایج ملموس مشارکت‌های مالیاتی خود را در توسعه پروژه‎‌های زیرساختی کشور بخصوص در احداث مدارس تعیین و مشاهده کنند.

کد خبر: ۳۰۷٬۹۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha