۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۶
تولید سالانه  ۲۶۷ هزار تن محصولات کشاورزی در تبریز
مدیر جهاد کشاورزی تبریز خبر داد؛

تولید سالانه ۲۶۷ هزار تن محصولات کشاورزی در تبریز

تبریز- فرقانی، مدیر جهاد کشاورزی تبریز از تولید سالانه ۲۶۷ هزار تن محصولات کشاورزی در تبریز خبر داد.

ابراهیم فرقانی در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان تبریز سه مرکز دولتی و دو مرکز جهاد کشاورزی غیردولتی دارد و به ۲۲ هزار و ۷۰۰ بهره بردار خدمات ارائه می دهد.

وی ادامه داد: سطح زراعی شهرستان تبریز ۳۵ هزار هکتار، سطح باغات ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار و سطح مراتع شهرستان ۱۱۰ هزار هکتار است که از این اراضی ۱۴۳ هزار تن محصولات زراعی و ۱۷ هزار تن محصولات باغی تولید می شود. اراضی کشاورزی دیم تبریز ۱۰ هزار هکتا ر و اراضی آبی ۲۵ هزار هکتار است.

فرقانی میزان دام شهرستان تبریز را ۳۰۵ هزار راس اعلام کرد و افزود: از این میزان ۲۵۰ هزار واحد دام سبک است و تبریز با تولید سالانه ۸۰ هزار تن شیر رتبه دوم استان در این حوزه را دارد.

مدیر جهاد کشاورزی تبریز میزان تولیدات بخش کشاورزی این شهرستان را ۲۶۷ هزار تن اعلام کرد و افزود: شهرستان تبریز در این حوزه رتبه دوم استان را دارد.

فرقانی افزود: تبریز در کشت کلزا، تولید قارچ و کشت گیاهان داروئی رتبه اول استان، در تولید شیر و مجموع فرآورده های دامی رتبه دوم استان، و در تولید گوشت قرمز با ۴ هزار و ۲۱۸ تن و تولید تخم مرغ با ۱۱ هزار و ۲۴۲ تن رتبه چهارم استان را دارد.

وی با اشاره به رتبه سوم شهرستان تبریز در حوزه آبیاری تحت فشار گفت: ۳۸۴ هکتار آبیاری تحت فشار در تبریز اجرا شده است و ۲ پروژه در مساحت ۴۵ هکتار نیز در حال اجراست.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تبریز گفت: شهرستان تبریز دارای ۷۸ گاوداری پرواری، ۲۷۶ گاوداری شیری و ۸ گوسفندداری است. همچنین ۴۸۵ زنبودار در شهرستان تبریز فعالیت می کنند که ۶۳ هزار و ۸۹۹ کلنی دارند و ۶۱۸ تن عسل تولید می کنند.

فرقانی گفت: ۲۱ مرغداری تخمگذار و ۱۵ مرغداری گوشتی در تبریز فعال هستند. در حوزه شیلات نیز ۲ واحد سردابی با تولید ۹۰ تن، ۳ واحد گرم آبی با تولید ۱۵ تن، ۶۵ واحد زینتی با تولید ۷ میلیون قطعه بچه ماهی و یک واحد جلبک اسپیرولینا با تولید ۱۰۲ تن فعالیت می کنند.

وی اضافه کرد: در حوزه صنایع تبدیلی تا ابتدای امسال ۶۹۲ جواز تاسیس و ۱۰۷ جواز بهره برداری صادر شده است. همچنین ۸ واحد سردخانه با ظرفیت ۲۰ هزار و ۷۰۰ تن در شهرستان تبریز وجود دارد.

مدیر جهاد کشاورزی تبریز بیان کرد: در تبریز دو مگاپروژه توسعه رضوان دانه با سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد تومان و گاوداری بنیاد مستضعفان با سرمایه گذاری ۸۰۰ میلیارد تومان در حال بهره برداری است.

فرقانی با تشریح وضعیت کشت پاییزه تبریز گفت: برای کشت پاییزه ۷ هزار هکتار از اراضی آبی و ۳ هزار هکتار از اراضی دیم جزء برنامه هستند. همچنین ۱۱۸ تن کود فسفاته، ۱۰۳ تن کود اوره و ۱۵ تن کود پتاسه در این شهرستان توزیع شده است. همچنین ۱۰۰ تن بذر گواهی شده گندم در این شهرستان توزیع شده و ۲ هزار و ۲۰۰ نفر روز کلاس های ترویجی در این تبریز برگزار شده است.

کد خبر: ۳۰۷٬۸۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha