قطعی برق، جریان تولید در کشور را قطع می‌کند
نماینده وزیر صمت در هیأت رئیسه اتاق اصناف ایران:

قطعی برق، جریان تولید در کشور را قطع می‌کند

نماینده وزیر صمت در هیأت رئیسه اتاق اصناف گفت: متاسفانه قطعی‌برق، بدون اطلاع قبلی و در زمان اوج فعالیت تجهیزات و دستگاه‌های یک واحد تولیدی صدمات جبران‌ناپذیری را به بخش تولید کشور وارد می‌کند.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران، قاسم نوده‌فراهانی در جریان نشست با عزت‌اله نوازنی،بازرس اتحادیه ماشین ساز و فلز تراش تهران، زهرا بهرامی، کارآفرین و قالب‌ساز و برازنده، کارآفرین و تولیدکننده، با تأکید بر ضرورت تقویت بخش تولید و صنعت در کشور گفت: عدم پویایی بخش تولید و صنعت در یک کشور پیامدهای فراوانی در پی دارد؛ در وهله نخست نرخ بیکاری افزایش می‌یابد. در صورت افزایش میزان بیکاری، آمار تخلفات رشد پیدا می‌کند و رفته رفته کشور با بحران اقتصادی و اجتماعی روبرو می‌شود.

وی افزود: قطعی برق و خاموش شدن دستگاه‌ها و تجهیزات یک واحد تولیدی موجب می‌شود که تولید محصول در میانه خط تولید متوقف شود؛ از طرفی، پس از وصل شدن جریان برق، عموما تنظیمات دستگاه‌ها و تجیهزات دچار اختلال شده و تولید محصول به تعویق افتاده و به طور کلی با مشکل روبرو می‌شود.

نوده‌فراهانی ادامه داد: در حال حاضر بسیاری از واحدهای تولیدی صنعتی و صنفی به دلیل قطعی‌های مکرر برق و ناتوانی در تولید محصول در زمان برنامه‌ریزی شده، ناچار به تعدیل نیرو و کاهش میزان تولید شده‌اند.

نائب رئیس اول اتاق اصناف ایران با اشاره به مشکلات بیمه و مالیات واحدهای تولیدی صنفی و صنعتی به واسطه قطعی مکرر برق گفت: به رغم اینکه خطوط تولید یک واحد تولیدی صنفی یا صنعتی در طول ماه بارها به دلیل قطعی برق متوقف می‌شود، اما مالیات تعیین شده، بدون در نظر گرفتن عملکرد واحد تولیدی اخذ می‌شود.

وی در خصوص پرداخت حق بیمه کارکنان یک واحد تولیدی صنفی یا صنعتی نیز با طرح گلایه فعالان این حوزه گفت: در بسیاری از مواقع قطعی طولانی مدت برق، منجر به تعطیلی کارگاه و بیکاری کارمندان و کارگران مجموعه می‌شود، در حالی که سازمان تأمین اجتماعی بدون توجه به این موضوع، حق بیمه کارکنان را مطابق با ۳۰ روز کاری دریافت می‌کند.

نوده فراهانی در پایان با اشاره به وعده وزیر صمت در خصوص جداسازی برق بخش صنعت از سایر بخش‌ها، خواستار توجه و رفع چالش‌ها و مشکلات ناشی از قطعی برق در واحدهای تولیدی صنفی و صنعتی شد.

کد خبر: ۳۰۷٬۵۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha