۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۹
انواع تابلو فرش ماشینی جدید

انواع تابلو فرش ماشینی جدید

تابلو فرش ماشینی یکی از بهترین گزینه ها برای زیبایی بخشیدن به دکوراسیون است.

تابلو فرش ماشینی یکی از بهترین گزینه ها برای زیبایی بخشیدن به دکوراسیون است. با توجه به ارزان بودن قیمت تابلو فرش ماشینی و کیفیت بالایی که ارائه می‌دهند، این تابلو فرش ها به یکی از کالاهای پرطرفدار تبدیل شده اند. با پیشرفت تجهیزات تولید تابلو فرش ماشینی و استفاده از بی‌نهایت رنگ در تولید آنها، دسترسی به وضوح بی‌نظیر و رنگ های زنده و شفاف، امکان پذیر شده است. تا حدی که در بسیاری از موارد، رنگ‌بندی تابلو فرش ماشینی، زنده تر و زیباتر از تابلو فرش دستباف است. در این مقاله انواع تابلو فرش ماشینی جدید و ویژگی های آن را بررسی کرده و در انتها، فرش اتاق کودک را نیز بعنوان کالایی جذاب و پرطرفدار معرفی می‌کنیم.

تابلو فرش های ماشینی در فروشگاه هیدا دکور

مزایای تابلو فرش ماشینی

با توجه به رقابتی بودن بازار تابلو فرش و نیاز به ارائه کیفیت بالا و قیمت پایین، تابلو فرش های ماشینی مزایای زیادی ارائه می‌کنند که در ادامه به برخی از آنها پرداخته ایم.

تنوع بالای طرح ها

تابلو فرش ماشینی دارای تنوع بسیار بالا در طرح و رنگ است. از تابلو فرش های آیه تا تابلو فرش های منظره و طرح فرانسوی، در این تابلوفرشها ارائه می‌شوند. بدلیل تولید این تابلوفرش‌ها با دستگاه تمام اتوماتیک، امکان تولید هرگونه طرح با طرح های پیچیده یا ساده و مدرن یا سنتی وجود دارد. این تنوع بالا باعث می‌شود تمام سلیقه ها پوشش داده شده و امکان هماهنگ سازی آنها با هر نوع دکوراسیونی امکان پذیر باشد.

تنوع سایز

بر خلاف فروشگاه های فیزیکی، در بسیاری از فروشگاه های آنلاین، هر یک از طرح های تابلو فرش ماشینی در سایز های مختلف ارائه می‌شوند. این امر به این معنی است که هر طرحی که انتخاب کرده باشید را میتوانید در سایز دلخواه سفارش دهید. این مزیت باعث می‌شود شما بتوانید با توجه به بودجه ای که در نظر گرفته اید و همچنین متناسب با فضای محل نصب تابلو فرش، سایز متناسب را خریداری کنید.

تنوع قاب

علاوه بر تنوع در سایز، تابلو فرش های ماشینی در طرح قاب نیز دارای تنوع بالا هستند تا شما بتوانید متناسب با سلیقه‌تان و هماهنگ با رنگبندی دکوراسیون خانه‌تان، طرح قاب دلخواه را انتخاب کنید. در فروشگاه های آنلاین تخصصی مانند هیدا دکور، شما میتوانید از میان ۸ تا ۱۰ نوع قاب مختلف، طرح قاب دلخواه را سفارش دهید. همچنین امکان سفارش تابلو فرش ماشینی بدون قاب نیز وجود دارد.

امکان سفارش تابلو فرش با عکس دلخواه

یکی از مزایای مهم تابلو فرش ماشینی، امکان تبدیل عکس به تابلو فرش است. این امکان به شما اجازه می‌دهد که تصاویری شخصی و خاص مانند عکس‌های خانوادگی، مناظر دلخواه، یا حتی پرتره‌های هنری را به تابلو فرش تبدیل کنید. چنین تابلوهایی علاوه بر اینکه جلوه‌ای منحصر به فرد و خاص به فضای شما می‌بخشند، به عنوان یک هدیه خاص و ارزشمند نیز قابل استفاده هستند. فناوری‌های پیشرفته در صنعت تابلو فرش ماشینی این امکان را فراهم کرده تا تصاویر با دقت بالا و جزئیات کامل بر روی فرش نقش ببندند.

ویژگی های تابلو فرش ماشینی

تابلو فرش ماشینی، دارای ویژگی های خاصی است که شاید از آن مطلع نباشید. در ادامه این ویژگی ها را ذکر کرده ایم.

ماندگاری تابلو فرش ماشینی

یکی از ویژگی‌های اصلی تابلو فرش ماشینی، ماندگاری بالای آن است. بدلیل استفاده از فرش ماشینی برای تولید تابلو فرش ماشینی، این تابلو فرش ها نیز مانند فرش ماشینی دارای دوام و ماندگاری بالا هستند. استفاده از مواد اولیه درجه یک مانند آکریلیک هیت ست شده یا پلی‌استر و همچنین بهره‌گیری از فناوری‌های پیشرفته در بافت و چاپ، باعث تولید تابلو فرش هایی با کیفیت و ماندگاری بالا می‌شود. این تابلوفرش‌ها مقاومت بالایی در برابر عوامل محیطی مانند نور خورشید، رطوبت و بیدزدگی دارند. همچنین در طول زمان تغییر رنگ نداده و با حفظ بافت و زیبایی خود، همچنان به عنوان یک قطعه دکوراتیو ماندگار در فضای خانه خودنمایی می‌کند.

جنس تابلو فرش ماشینی

برای تولید تابلو فرش ماشینی از الیاف غیرطبیعی (مصنوعی) استفاده می‌شود. تار تابلوفرش ماشینی از جنس پلی استر بوده و پود و پرز آن نیز از جنس اکرلیک است. نخ های پلی استر و اکرلیک دارای دوام و استحکام بالا بوده و گزینه ای بسیار مناسب برای استفاده در تابلوفرش ماشینی هستند.

نخ اکریلیک به دلیل شباهت زیاد به پشم و مقاومت در برابر نور و شستشو، انتخاب مناسبی برای تابلو فرش‌های باکیفیت است. نخ پلی استر نیز بدلیل نرمی و لطافت بالا، استحکام و دوام بالا، مقاومت در برابر صابون ها و شوینده ها (قابل شستشو بودن)، عدم جذب رطوبت و بو نگرفتن، بهترین گزینه برای استفاده در تار تابلو فرش ماشینی است.

کیفیت و وضوح تابلو فرش ماشینی

تابلو فرش های ماشینی با استفاده از بی‌نهایت رنگ توسط دستگاه سابلیمیشن تولید می‌شوند. استفاده از بی‌نهایت رنگ باعث می‌شود که تابلو فرش هایی با وضوح بی‌نظیر و شگفت انگیز تولید شوند. رنگ های این تابلوفرش ها زنده و شفاف بوده و جلوه‌ی بسیار زیبایی در خانه شما پدید خواهند آورد.

انواع طرح های تابلو فرش ماشینی

همانطور که گفته شد، تابلو فرش های ماشینی با تنوع بالا تولید می‌شوند. استفاده از روش چاپ در تولید این تابلوفرش ها، باعث می‌شود بدون نیاز به کدبندی عکس (که در تابلو فرش دستباف انجام می‌شود)، انواع مختلف طرح ها تولید شوند. این امر باعث می‌شود که هر نوع طرحی را بتوان در تابلو فرش ماشینی تولید کرد.

از جمله طرح های تابلو فرش ماشینی میتوان به طرح های زیر اشاره کرد :

  • آیات قرآنی
  • تابلو فرش گل و گلدان
  • تابلو فرش های طرح ایرانی و سنتی
  • تابلو فرش های طرح فرانسوی
  • تابلو فرش های منظره
  • طرح های مینیاتور
  • حیوانات
  • تک چهره
  • تابلو فرش مدرن و فانتزی

در هر یک از این موضوعات، طرح های جدید، خوش رنگ و نایاب تولید می‌شوند که تاکنون در تابلو فرش دستباف تولید نشده‌اند. از جدیدترین و خاص ترین تابلو فرش های ماشینی میتوان به تابلو فرش مدرن و فانتزی اشاره کرد که میتوان در دکوراسیون های مدرن امروزی از آنها استفاده کرد.

قیمت تابلو فرش ماشینی

قیمت تابلو فرش ماشینی بسیار ارزان تر از تابلو فرش دستباف است. این ارزان بودن، دلایل مختلفی دارد که در ادامه آنها را بررسی کرده ایم. قیمت ارزان، خرید تابلو فرش ماشینی را به یک گزینه جذاب برای تزئین دکوراسیون خانه یا محل کار و حتی گزینه ای برای هدیه دادن تبدیل می‌کند. در درجه کیفی یکسان، قیمت نهایی تابلوفرش ماشینی ، بر اساس سایز آن و طرح قاب آن تعیین می‌شود. پس شما میتوانید با توجه به بودجه ای که در نظر گرفته اید، سایز دلخواه و طرح قاب دلخواه را انتخاب کرده و سفارش دهید. حتی میتوانید این تابلوفرش ها را بصورت بدون قاب نیز سفارش دهید. خرید تابلو فرش ماشینی به دلیل مقرون به صرفه بودن و تنوع در طرح و اندازه، یکی از انتخاب‌های محبوب برای افرادی است که به دنبال زیباسازی فضای خانه یا محل کار خود با کمترین هزینه هستند. اگرچه این نوع تابلو فرش‌ها قیمت کمتری دارند، اما همچنان زیبایی و کیفیت بالایی ارائه می‌دهند.

در این باره در سایت دیجی کالا آمده است :

به لحاظ قیمت بدیهی است که تابلو فرش دستبافت ابریشمی به علت لوکس بودن قیمت بالاتری نسبت به تابلو فرش‌های ماشینی دارند. از دیگر دلایل تفاوت قیمت در این تابلوها کیفیت نخ‌های به کار رفته، چله کشی فرش، بافت آن، جنس قاب دورش و غیره در آن‌هاست. سایز تابلو فرش نیز در کنار طرح و نقشه و جنس از مهم‌ترین فاکتورهای قیمت‌گذاری به شمار می‌رود. هم‌چنین فرش تبریز با قاب‌های چوبی مستحکم از سایر فرش‌ها گران‌تر است.

دلایل ارزان بودن قیمت تابلو فرش ماشینی

  1. تولید بوسیله دستگاه در زمان سریع : تولید تابلوفرش ماشینی بوسیله دستگاه اتوماتیک در زمان سریع انجام می‌شود و این امر باعث کاهش هزینه های جانبی و هزینه های نیروی انسانی مانند بافنده شده و قیمت تمام شده را تا میزان زیادی کاهش می‌‎دهد.
  2. عدم نیاز به نیروی متخصص : در تولید تابلو فرش های ماشینی، به نیرو هایی با تخصص بالا نیاز نبوده و تنها طراح و اپراتور تولید نیاز است. در حالی که برای تولید تابلو فرش دستباف، به نیروی انسانی متخصص مانند طراح ماهر، رنگرز، چله کش، بافنده و پرداخت‌زن نیاز است که هرکدام از آنها دارای دستمزد بالایی هستند.
  3. استفاده از الیاف غیرطبیعی : یکی دیگر از دلایل اصلی ارزان بودن این تابلوفرشها، استفاده از الیاف و نخ های غیرطبیعی و مصنوعی مانند پلی استر و اکرلیک است که قیمت پایینی دارند. در مقابل، در تابلو فرش دستباف، از الیاف و نخ های طبیعی مانند پشم و ابریشم استفاده می‌شود که الیافی گران قیمت بوده و باعث بالا رفتن قیمت تابلوفرش دستباف می‌شود.

نکات خرید تابلو فرش ماشینی

اگر درباره تابلوفرش ماشینی اطلاعات زیادی ندارید، لازم است هنگام خرید به چند نکته توجه کنید تا بتوانید خریدی مطمئن داشته باشید.

۱. جنس نخ تابلو فرش

هنگام خرید به جنس نخ های تابلو فرش ماشینی دقت کنید. این تابلو فرش ها بصورت چاپ حرارتی روی فرش ماشینی تولید می‌شوند. پس دقت کنید تابلو فرشی که میخرید چاپ شده روی فرش ماشینی باشد. فرش ماشینی‌ای که از جنس اکرلیک و پلی استر باشد. در بازار تابلوفرش هایی هستند که روی پارچه مخمل تولید شده اند و کیفیت و ماندگاری پایینی دارند.

۲. تراکم و شانه تابلو فرش

تراکم و شانه تابلو فرش نیز از مواردی است که روی قیمت تابلو فرش تاثیر می‌گذارد. شانه و تراکم استاندارد برای تابلو فرش ماشینی، ۱۰۰۰ شانه و تراکم ۳۰۰۰ است. در این شانه و تراکم، بهترین کیفیت چاپ و تولید تابلو فرش ماشینی بدست می‌آید. تابلوفرش هایی با شانه و تراکم بالاتر یا پایین‌تر نیز در بازار عرضه می‌شوند. شانه‌ی پایین‌تر موجب کیفیت پایین فرش شده و گره های آن دارای فاصله از هم خواهند بود. شانه‌ی بالاتر نیز موجب فشردگی بیش از حد گره ها شده و باعث کیفیت پایین چاپ خواهد شد.

۳. کیفیت رنگ و طرح

لازم است به رنگهای تابلو فرش دقت کنید. رنگهای تابلو فرش باید بصورت یکدست و شفاف بوده و مات و کدر نباشند. یکدست بودن رنگ ها و رعایت شدن طیف رنگی در تولید تابلوفرش باعث زیباتر شدن تابلو فرش خواهد شد. همچنین به طرح تابلو فرش نیز دقت کنید تا بصورت پیکسل به پیکسل نباشد و واضح و مشخص باشد.

۴. قابلیت شستشو

هنگام خرید حتما دقت کنید که تابلو فرش ماشینی مورد نظرتان، قابلیت شستشو داشته باشد تا نگهداری و تمیز کردن آن آسان باشد. میتوانید قابل شستشو بودن تابلو فرش ماشینی را از فروشنده سوال کنید. اگر تابلوفرش کیفیت بالایی داشته باشد، حتما قابل شستشو بوده و دارای رنگ های ثابت و مقاوم در برابر شستشو خواهد بود.

۵. برند و محل تولید

برند و کارخانه تولیدی تابلو فرش نیز حتما در کیفیت آن موثر خواهد بود. برندهای معتبر در صنعت تابلو فرش ماشینی معمولا کیفیت بالاتری دارند. توجه به محل تولید نیز می‌تواند به انتخاب بهتر کمک کند. شهر کاشان از مراکز معروف تولید تابلو فرش‌های با کیفیت است.

۶. رنگ بندی متناسب با دکوراسیون

ترکیب و هماهنگی رنگ‌های تابلو فرش با دکوراسیون، میتواند به زیباتر دیده شدن آن در خانه شما کمک کند. این تابلو فرش ها دارای تنوع بسیار بالایی هستند. پس بهتر است رنگ‌بندی ای را انتخاب کنید که با دکوراسیون و چیدمان منزل شما هماهنگ باشد.

۷. قاب تابلو فرش

قاب تابلو فرش تأثیر زیادی در زیبایی نهایی آن دارد. توجه کنید که قاب از جنس مرغوب بوده و رنگبندی آن متناسب با دکوراسیون شما هماهنگ باشد. قاب‌های چوبی و پی وی سی با طراحی کلاسیک یا مدرن می‌توانند جلوه‌ی بصری تابلو فرش را افزایش دهند.

۸. سایز تابلو فرش

هنگام خرید، ابعاد دیوار و محلی که قصد نصب تابلو فرش دارید را اندازه‌گیری کنید. انتخاب تابلو فرشی با ابعاد مناسب به جلوه بهتر آن در محیط کمک می‌کند. تابلو فرش نباید بیش از حد بزرگ باشد که کل دیوار را بپوشاند و همچنین نباید خیلی کوچک باشد که در دیوار گم شود. اگر قصد دارید تابلو فرش را بالای مبلمان (مثل کاناپه یا میز ناهارخوری) نصب کنید، باید ابعاد تابلو به گونه‌ای باشد که تعادل میان تابلو و مبلمان حفظ شود. یک قانون کلی این است که عرض تابلو فرش نباید بیشتر از عرض مبلمان باشد. بهترین حالت این است که تابلو فرش حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد عرض مبلمان را پوشش دهد.

خرید از فروشگاه آنلاین هیدا دکور

برای اینکه خریدی مطمئن و راحت داشته باشید، توصیه ما خرید از فروشگاه تخصصی تابلو فرش ماشینی هیدا دکور است. در این فروشگاه، تابلو فرش ماشینی بصورت مستقیم از کارخانه کاشان عرضه شده و قیمت های آن نیز مناسب و بدون واسطه است. همچنین مزایای تنوع بالا، قابلیت سفارش در سایز دلخواه، قابلیت سفارش با طرح قاب دلخواه و ضمانت کیفیت و ضمانت بازگشت وجه، این فروشگاه را به گزینه ای عالی برای خرید تابلو فرش ماشینی تبدیل می‌کند. این فروشگاه علاوه بر تابلو فرش ماشینی، فرش های ماشینی مانند فرش اتاق کودک را نیز عرضه می‌کند که در ادامه آن را بررسی می‌کنیم.

فرش اتاق کودک

فرش اتاق کودک می‌تواند یکی از عناصر زیبا در دکوراسیون اتاق کودک باشد. اتاق کودک فضایی است که کودک، ساعت‌ها وقت خود را در آن می‌گذراند. از بازی و تفریح گرفته تا خواب و درس خواندن. بنابراین انتخاب فرشی که علاوه بر جذابیت ظاهری، ویژگی های مناسبی برای سلامتی و ایمنی کودک داشته باشد، اهمیت زیادی دارد. انتخاب یک فرش مناسب برای اتاق کودک می‌تواند به جذاب شدن اتاق برای کودک کمک کرده و محیطی دلنشین برای بازی او فراهم کند. در ادامه به بررسی ویژگی ها و مزایای فرش اتاق کودک می‌پردازیم.

فرش اتاق کودک

ویژگی ها و مزایای فرش اتاق کودک

  • نرمی و لطافت : فرش اتاق کودک دارای بافتی نرم و لطیف است تا به ایجاد حس راحتی برای کودک کمک کند.
  • طرح ها و رنگهای شاد : فرش اتاق کودک معمولا با طرح های کارتونی، حیوانات و طرح های فانتزی تولید می‌شود که برای کودکان جذاب باشد. رنگ های شاد و روشن به افزایش نشاط کودک کمک کرده و محیطی دلپذیر برای او ایجاد می‌کند.
  • ایمنی و سلامت : یکی از نکات مهم در انتخاب فرش کودک، توجه به ایمن بودن آن و جنس مواد استفاده شده در آن است. فرش هایی که با نخ های ضدحساسیت تولید شده اند برای کودکان مناسب هستند و از ایجاد مشکلات پوستی و آلرژی جلوگیری می‌کنند. همچنین استفاده از زیره های ضدلغزش، باعث می‌شود که فرش روی کف اتاق ثابت مانده و سر نخورد تا ایمنی کودک تامین شود.
  • قابلیت شستشو : اتاق کودک همیشه با چالش هایی مانند ریختن خوراکی، مایعات و رنگ های اسباب بازی ها روبرو است. بنابراین، انتخاب فرشی که قابلیت شستشوی آسان داشته باشد، اهمیت زیادی دارد.

در نهایت، انتخاب فرش مناسب برای اتاق کودک به ایجاد فضایی ایمن، شاد و جذاب کمک می‌کند. با توجه به ویژگی‌ها و مزایای مختلف فرش‌های اتاق کودک، والدین می‌توانند گزینه‌ای متناسب با سلیقه و نیازهای فرزند خود انتخاب کنند و محیطی مناسب برای بازی، استراحت و یادگیری او فراهم آورند.

در سایت فروشگاه هیدا دکور نیز در این باره آمده است :

فرش اتاق کودک، علاوه بر افزودن جلوه دکوراتیو به اتاق، با طرح‌ها و رنگ‌های جذاب، یک جو پویا و پرانرژی را در اتاق کودکان ایجاد می‌کند. همچنین میتواند به عنوان دروازه ای برای ورود به دنیای جذاب و فانتزی کودکان باشد. در این فضای رنگارنگ و پرانرژی، طرح های جذاب از حیوانات و کارتون گرفته تا داستان‌های جالب، در طراحی فرش‌های اتاق کودک استفاده می‌شوند. این طرح‌ها نقش به‌سزایی در تقویت حواس و خلاقیت کودکان دارند. فرش فانتزی اتاق کودک، نه تنها ابزاری برای ایجاد یک فضای زیبا و دلنشین است بلکه دنیایی از احساسات و انرژی مثبت را نیز به اتاق کودکان انتقال می‌دهد.

برای خرید فرش اتاق کودک با طرح های فانتزی و زیبا و برخورداری از قیمت مناسب و ارزان فرش کودک، به صفحه فرش اتاق کودک در وبسایت هیدا دکور ( https://hidadecor.ir/category/fantasy-carpet/kids-room-carpet/ ) مراجعه کنید.

کلام آخر

در این مقاله، انواع تابلو فرش ماشینی را به همراه مزایا و ویژگی های آنها بررسی کردیم. همچنین عوامل تاثیرگذار بر قیمت تابلو فرش ماشینی و دلایل ارزان بودن آن را نیز ذکر کردیم و نکاتی که هنگام خرید تابلو فرش ماشینی باید در نظر داشته باشید را نیز مورد بررسی قرار دادیم. در انتهای مقاله نیز به معرفی فرش اتاق کودک و ویژگی های آن پرداختیم. شما نیز میتوانید با صرف هزینه اندک، تابلو فرش ماشینی و فرش کودک را برای تزئین و زیبایی بخشیدن به دکوراسیون خود، بصورت اینترنتی سفارش دهید. خرید از فروشگاه های معتبری همچون هیدا دکور، باعث خواهد شد خریدی مطمئن و لذتبخش داشته باشید.

جشنواره فروش فرش و تابلو فرش ماشینی در هیدا دکور از ۲۱ مهر ماه ۱۴۰۳ شروع شده و به مدت ۲ ماه ادامه دارد. برای استفاده از تخفیف ها و کسب اطلاعات بیشتر، میتوانید از طریق درگاه های زیر با ما در ارتباط باشید :

وبسایت هیدا دکور ( https://hidadecor.ir )

ایمیل : info@hidadecor.ir

شماره تماس : ۰۹۱۴۲۳۳۲۰۳۲ - ۰۴۱۳۴۲۱۵۸۲۲

آدرس : تبریز - سردرود - خیابان امام - پلاک ۴۶۰

کد خبر: ۳۰۷٬۳۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha