۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
نیکاراگوئه روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی را قطع کرد

نیکاراگوئه روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی را قطع کرد

دولت نیکاراگوئه رژیم صهیونیستی را «فاشیست» و عامل نسل‌کشی خواند و از قطع روابط دیپلماتیک با این رژیم خبر داد.

به گزارش بازار، به نقل از رویترز، دولت نیکاراگوئه بامداد شنبه با صدور بیانیه‌ای گفت که به دلیل حملات اسرائیل به سرزمین‌های فلسطینی روابط دیپلماتیک با این رژیم را قطع کرده است.

کنگره نیکاراگوئه روز جمعه با صدور قطعنامه‌ای از دولت این کشور خواست که همزمان با ایام سالگرد حمله هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ماه ۱۴۰۲) اقدامی در این رابطه انجام دهد.

دولت نیکاراگوئه گفت که تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به فلسطین به «لبنان گسترش یافته و بشدت سوریه، یمن و ایران را تهدید می‌کند.

والدراک خائنتشکه وزیر خارجه نیکاراگوئه اخیرا در جریان سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد با انتقاد از نظم ناعادلانه کنونی حاکم بر جهان، نسل‌کشی رژیم صهیونیستی و متحدان این رژیم علیه مردم فلسطین و لبنان را محکوم کرد.

وی در ادامه با انتقاد از سیاست‌های خصمانه کشورهای امپریالیستی بر علیه ملت‌هایی که تسلیم وحشیگری آنها نمی‌شوند، افزود: ما اقدامات قدرت‌های جهانی زورگو علیه نیکاراگوئه و کشورهای دوست ما از جمله ایران، کوبا، سوریه و ونزوئلا را به شدت محکوم می‌کنیم.

رژیم اسرائیل با حمایت آمریکا از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) جنگ ویرانگری را علیه ساکنان نوار غزه به راه انداخته است که بر اثر آن، افزون بر ویرانی‌های عظیم و قحطی مرگبار، بیش از هزاران فلسطینی که بیشتر آنها زن و کودک هستند، شهید و زخمی شده اند.

تل آویو با تحقیر جامعه بین المللی و نادیده گرفتن قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای توقف فوری جنگ و دستورات دیوان بین المللی دادگستری برای اتخاذ تدابیری جهت جلوگیری از اقدامات نسل کشی و بهبود وضعیت فاجعه بار انسانی در غزه همچنان به جنایات نسل کشی علیه ساکنان غزه ادامه می‌دهد.

کد خبر: ۳۰۷٬۳۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha