۱۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۷
تضعیف نظام دام پزشکی امنیت سلامت و غذایی کشور را صدمه می زند
رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور:

تضعیف نظام دام پزشکی امنیت سلامت و غذایی کشور را صدمه می زند

گرگان- رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور گفت: نظام دام پزشکی یک نظام پیشگیرانه است که تضعیف آن امنیت سلامت و غذایی کشور را صدمه می زند.

به گزارش بازار، حامد زارعی در مراسم گرامیداشت هفته دامپزشکی اظهار کرد: امسال رییس جمهور پیام دلنشین و دستوری را به مناسبت روز دامپزشک صادر کرد که بسیار باعث مسرت است.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور افزود: امنیت یکی از مولفه های اصلی بشریت بوده و دامپزشکی در امنیت سلامت و امنیت غذایی پیشتاز است.

وی با بیان اینکه این قشر خط مقدم مبارزه در ظهور و بروز بیماری های نوظهور و بازپدید است، گفت: نگذاریم نظام پیشگیرانه تضعیف و نظام درمان جایگزین آن شود.

زارعی تصریح کرد: ۸۳۰ بیماری مشترک بین انسان و حیوان وجود دارد که هر کدام از آنها بروز کند فاجعه رخ خواهد داد که اگر شیوع کرونا را به خاطر بیاوریم این فاجعه را درک خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه امنیت غذایی و سفره مردم این دامپزشک است که تولید را تضمین می کند، افزود: گلستان نقش مهمی در تولیدات کشاورزی دارد و تولیدات برتر این استان، موفقیت را در کنار دامپزشکان، کاردانها و تکنسین ها به دست آورده اند لذا امنیت و کیفیت غذا چیزی نیست جز خدمات شما.

زارعی یادآور شد: هشت هزار مرکز دامپزشکی و ۵۰ هزار دامپزشک در کشور مشغول فعالیت هستند که باید حقوق می گرفتند و بار بزرگ بهداشتی دولت را به دوش می کشند.

کد خبر: ۳۰۷٬۲۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha