۱۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۵
۲۹۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی توسط شبکه بانکی زنجان پرداخت شد
استاندار زنجان:

۲۹۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی توسط شبکه بانکی زنجان پرداخت شد

زنجان- استاندار زنجان به پرداخت ۲۹۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی توسط شبکه بانکی استان طی سه سال گذشته اشاره کرد و گفت: هشت همت از این تسهیلات فقط به بخش مسکن پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، محسن افشارچی روز پنجشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان در محل استانداری زنجان، به تغییر رویکرد از ساختار پروژه محوری به سمت برنامه محوری در استان اشاره کرد و بیان داشت: مبنای اصلی در مدیریت استان طی سه سال گذشته، عمل دقیق بر اساس آمار و اطلاعات مستند بوده است.

وی ابراز کرد: بر مبنای داده های مستند در شاخص های مهمی مثل نرخ بیکاری، مشارکت اقتصادی، نرخ تورم، میزان درآمد و وضعیت زیرساخت ها وضعیت استان رو به بهبود بوده است.

استاندار زنجان، به پرداخت ۲۹۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی توسط شبکه بانکی استان طی سه سال گذشته اشاره کرد و گفت: هشت همت از این تسهیلات فقط به بخش مسکن پرداخت شده است.

افشارچی، به افزایش ۱۲ درصدی وضعیت درآمدی در استان نسبت به هزینه ها اشاره کرد و یادآور شد: کاهش ضریب جینی در استان از دیگر پیامدهای عملیاتی کردن برنامه ها بوده است.

وی، از خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان به ارزش ۸۷ هزار میلیارد ریال خبر داد و گفت: تا کنون ۴۱ هزار میلیارد ریال از مطالبات گندمکاران استان پرداخت شده و از طرفی زنجان جزو استان های سردسیر بوده است و برداشت گندم در آن دیرتر انجام و در نتیجه بهای گندم هم دیرتر پرداخت می شود.

استاندار زنجان، گفت: در شاخص نرخ بیکاری وضعیت استان از نرخ ۷.۵ درصد سال ۱۴۰۱ به ۶.۹ درصد در مقطع کنونی کاهش پیدا کرده است.

افشارچی ادامه داد: نرخ مشارکت اقتصادی استان نیز از رقم ۴۵ درصد سال ۱۴۰۱ به رقم ۵۰.۷ در سال جاری افزایش یافته و استان در این شاخص رتبه نخست کشور را کسب کرده است.

وی افزود: زنجان با نرخ تورم سالانه ۴۵.۹ در سال ۱۴۰۱ جزو استان های با تورم بالا بود ولی در مقطع کنونی بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، نرخ تورم در زنجان به ۳۰.۵ درصد کاهش پیدا کرده و زنجان در جایگاه ۳۰ بین استان ها از حیث پایین بودن نرخ تورم قرار گرفته است.

کد خبر: ۳۰۷٬۲۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha