۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۵
۸۵درصد چاه‌های آب کشاورزی استان سمنان کنتور هوشمند دارند| افت سالانه ۷۰سانتیمتری سطح آب
مدیرعامل آب منطقه‌ای سمنان:

۸۵درصد چاه‌های آب کشاورزی استان سمنان کنتور هوشمند دارند| افت سالانه ۷۰سانتیمتری سطح آب

شاهرود- مدیرعامل آب منطقه ای سمنان گفت: ۸۵ درصد از چاه‌های مشمول طرح نصب کنتور هوشمند بخش کشاورزی در استان مجهز به این نوع کنتورها هستند.

به گزارش خبرنگار بازار، حمید احسانی بعد از ظهر چهارشنبه در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه در اداره ارشاد شاهرود ضمن بیان اینکه میانگین بارش‌ها در دنیا ۷۰۰ میلیمتر است، تاکید کرد: در ایران این میانگین ۲۳۰ میلیمتر معادل یک سوم کل دنیا محسوب می شود.

وی با بیان اینکه در استان سمنان میانگین بارش ها نصف کشورمان محسوب می‌شود، اضافه کرد: این وضعیت نشان از کاهش بارندگی‌ها و همچنین مشکلات عدیده خشکسالی در استان دارد.

مدیرعامل آب منطقه ای سمنان با بیان اینکه در هر سه وضعیت یعنی کشاورزی، شرب و صنعت در این استان دارای مشکلات کم آبی هستیم، گفت: خشکسالی در سال‌های اخیر به مشکلات ما دامن نیز زده است.

احسانی با بیان اینکه میانگین افت منابع آبی ما در استان سالانه ۷۰ سانتی متر است، بیان کرد: در برخی نقاط مانند دشت بسطام این میزان تا ۸۵ سانتی متر هم گزارش شده و این نشان می دهد که منابع آبی ما سال به سال دچار افت شدید هستند.

وی با بیان اینکه سالی ۲۴ میلیون متر مکعب افت مخازن آب را در استان سمنان داریم، تاکید کرد: از زمانی که نهضت حفر چاه ها در کشور و استان شروع شد یعنی دهه ۶۰ و حدودا ۳۵ سال قبل هر سال این اتفاق رخ داده به عبارت دیگر ۳۵ سال هر سال ۲۴ میلیون متر مکعب از دست داده ایم و متناسب آن چیزی جایگزین نشده است.

مدیرعامل آب منطقه ای سمنان با بیان اینکه خروجی آن منابع آبی ما با ورودی آن نمی خواند، تاکید کرد: ۹۰ درصد آب مورد نیاز شاهرود از طریق آب های زیرزمینی است و شرایط ما در این شهرستان خاص محسوب می شود.

احسانی با بیان اینکه وزارت نیرو در این شرایط اقداماتی را در دستور کار قرار داده تا بتوانیم با خشکسالی مقابله کنیم، گفت: تعادل بخشی و همچنین استفاده از کنتورهای هوشمند چاه های کشاورزی برای مقابله با اضافه برداشت در زمره این اقدامات است.

وی با بیان اینکه ۸۵ درصد چاه های مشمول طرح نصب کنتور هوشمند این کنتورها را نصب کرده اند، افزود: پیگر نصب کنتورهای هوشمند در تمامی چاه های کشاورزی استان سمنان هستیم.

کد خبر: ۳۰۷٬۱۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha