۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۲
چرا نباید اشکودا سوپرب خرید؟ | چالش جدی پارس ساتر هوشمند در تامین قطعات
بازار بررسی کرد؛

چرا نباید اشکودا سوپرب خرید؟ | چالش جدی پارس ساتر هوشمند در تامین قطعات

اشکودا سوپرب به عنوان یکی از خودروهای تازه وارد خارجی به بازار کشور با بحران لوازم یدکی، کیفیت پایین قطعات، ضغف های فنی الکترونیکی و سیستم ترمز مواجه است.

امید محمدی؛ بازار: اشکودا سوپرب خودرویی که این روزها به عنوان سدان وارداتی گران قیمت از آن یاد می شود، اکنون به نمایشگاه تبریز رفته است. برند اشکودا توسط شرکت پارس ساتر هوشمند به عنوان زیر مجموعه گروه صنعتی ایران روور این محصول را به کشور وارد کرده است. این خودرو خردادماه سال جاری با قیمت علی الحساب یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان وارد سامانه فروش خودرو شد. براساس گزارش های منتشره این محصول در سامانه مذکور به تعداد انگشتان دست متقاضی برای خرید آن ثبت نام کردند.

برخی ها معتقد هستند که علت شکست اشکودا در سامانه فروش دخالت های دولت در نظام عرضه خودرو است. اما بسیاری از کارشناسان می گویند که این محصول به دلیل عدم خدمات پس از فروش مناسب و ضعف های فنی در کشور با استقبال مناسب مواجه نشد. باتوجه به حضور این خودرو تکراری در نمایشگاه خودرو تبریز به بررسی ضعف های فنی این محصول خواهیم پرداخت؛

چرا نباید اشکودا سوپرب خرید؟ | چالش جدی پارس ساتر هوشمند در تامین قطعات

شاید یکی از دلایل عدم اعتماد مشتریان داخلی به اشکودا سوپرب مشخصات فنی آن باشد، زیرا بسیاری از مشتریان سوپرب با پیشرانه مذکور در بازارهای جهانی نسبت به عملکرد فنی موتور اعلام رضایت نداشتند

ضف های فنی سوپرب

اشکودا سوپرب برپایه پلتفرم ام کیو بی فولکس واگن طراحی و تولید شده است، این خودرو با یک پیشرانه چهار سیلندر به حجم ۱.۴ لیتر و قدرت ۱۴۸ اسب بخاری راهی بازار کشور ما شده است. این موتور می تواند ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید و آن را به کمک یک گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه به چرخ های جلو منتقل کند.

شاید یکی از دلایل عدم اعتماد مشتریان داخلی به اشکودا سوپرب مشخصات فنی آن باشد، زیرا بسیاری از مشتریان سوپرب با پیشرانه مذکور در بازارهای جهانی نسبت به عملکرد فنی موتور اعلام رضایت نداشتند. چرا که توان پایین این پیشرانه در مدت کوتاهی سبب ایجاد استهلاک برای قطعات داخلی پیشرانه می شود، همچنین شرایط این محصول در شتاب گیری مورد رضایت مشتریان نیست.

برخی از مشتریان اشکودا سوپرب در اروپا شرقی نسبت به عملکرد سیستم ترمز گلایه دارند، از سوی کابین این خودرو در کارکردهای بالا دچار صدا و لرزش اضافی قطعات می شود.

چرا نباید اشکودا سوپرب خرید؟ | چالش جدی پارس ساتر هوشمند در تامین قطعات

اشکودا سوپرب در کشورهای مانند هند، جمهوری چک، قزاقستان و اوکراین مونتاژ می شود. مشتریان هندی معتقد هستند که قطعات و سیستم های الکترونیکی در این خودرو نسبت به سایر محصولات فولکس واگن به شدت داری ضعف عملکردی است

کیفیت پایین قطعات اشکودا

اشکودا به عنوان زیر مجموعه گروه فولکس واگن شناخته می شود، بنابراین محصولات این برند با گروه فولکس واگن پلتفرم یکسان دارند. پلتفرم اشکودا سوپرب ام کیو بی است که با پلتفرم فولکس واگن پاسات یکسان است. این اشتراک به معنای ارائه همان کیفیت، سواری، هندلینگ و ایمنی نیست. باتوجه به اینکه پاسات سواری نرم و راحتی را در اختیار مالکان قرار می داد، از سوپرب نباید چنین توقعی داشت. زیرا بسیاری از مالکان این محصول در هند نسبت به عدم کیفیت سیستم تعلیق معترض هستند. همین مساله تاثیر بسزایی در هندلینگ و پایداری این محصول در زمان تردد در مسیرهای پیچ دارد.

اشکودا سوپرب در کشورهای مانند هند، جمهوری چک، قزاقستان و اوکراین مونتاژ می شود. مشتریان هندی معتقد هستند که قطعات و سیستم های الکترونیکی در این خودرو نسبت به سایر محصولات فولکس واگن به شدت داری ضعف عملکردی است. ضعف در عملکرد سیستم های الکترونیکی بیانگر افزایش ضریب استهلاک در خودروها است.

چرا نباید اشکودا سوپرب خرید؟ | چالش جدی پارس ساتر هوشمند در تامین قطعات

رسانه های غربی نیز نسبت به عدم ارائه خدمات پس از فروش مناسب خودروهای اشکودا در بازارهای جهانی هشدارهای داده بودند

چرا نباید اشکودا خرید؟

اشکودا سوپراب در بازارهای جهانی به عنوان محصول اقتصادی شناخته می شود، باتوجه به اینکه سوپرب در بازار کشورها با قیمت میلیاردی به دست مشتریان می رسد، شاید نیاز باشد که متقاضیان این خودرو در زمان خرید بررسی مجددی در انتخاب خود داشته باشند، زیرا خرید خودروهای وارداتی که طی سه سال اخیر به کشور رسیدند، «ریسک تامین قطعات و خدمات پس از فروش دارد.» لازم به ذکر است که رسانه های غربی نیز نسبت به عدم ارائه خدمات پس از فروش مناسب خودروهای اشکودا در بازارهای جهانی هشدارهای داده بودند. با در نظر گرفتن این مساله، شاید سخت ترین چالش پارس ساتر هوشمند تامین قطعات و ارائه خدمات پس از فروش برای محصولات اشکودا باشد.

کد خبر: ۳۰۷٬۰۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha