۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۶
برگزاری اولین نمایشگاه تامین مالی و سرمایه گذاری یزد I مردمی‌سازی اقتصاد ضروری است
معاون استاندار یزد خبر داد؛

برگزاری اولین نمایشگاه تامین مالی و سرمایه گذاری یزد I مردمی‌سازی اقتصاد ضروری است

یزد- معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد از برگزاری اولین نمایشگاه تامین مالی و سرمایه گذاری استان یزد در هفته جاری خبر داد.

محمدعلی شاه حسینی در گفت و گو با خبرنگار بازار با تاکید بر اینکه فرهنگ مشارکت در استان یزد غالب نیست، اظهار کرد: زیست بوم یزد، کارگری است و فرهنگ کار و کار آفرینی و تلاش و سخت کوشی و بهره وری طبیعی از دیرباز در ابن دیار نهادینه شده است.

وی با بیان اینکه اقتصاد به عنوان اولویت کشور است که یک دهه اخیر در نامگذاری‌های رهبر معظم مورد توجه قرار گرفته است، اضافه کرد: یکی از مباحث مهم مسائل اقتصادی بنگاه‌های تولیدی، آورده مالی سرمایه گذار و تسهیلات بانکی است و یکی از چالشهای امروز حوزه اقتصادی کلان یزد تامین مالی است.

وی افزود: مشارکت دادن جامعه در تامین مالی واحدهای تولیدی بسیار مهم است اما این مشارکت در استان یزد هنوز به فرهنگ غالب تبدیل نشده است.

وی با اشاره اهمیت کنترل تورم‌ با کنترل نقدینگی و محدود کردن تسهیلات گفت: تامین سرمایه با روشهای نوین تامینی مالی در دستور کار استان قرار گرفت چرا که هلدینگ های اقتصادی بسیاری در کشور داریم که آماده مشارکت و سرمایه گذاری هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد اعلام کرد: به این ترتیب معرفی فرصتهای سرمایه گذاری در بازارهای مالی جدید برای تامین مالی از سوی هلدینگ‌های بزرگ کشور در دستور کار قرار گرفت.

حضور ۱۳۰ مهمان در نمایشگاه تامین مالی و سرمایه گذاری یزد

شاه حسینی بیان کرد: اولین نمایشگاه تامین مالی و سرمایه گذاری استان یزد نیز با مشارکت و حضور ۸۰ غرفه دار و هلدینگ های بزرگ و ۱۳۰ مهمان خارج از استان از ۱۷ تا ۲۱ مهر در محل دائمی نمایشگاه‌های استان یزد برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری این نمایشگاه را بالا بردن سواد مالی جامعه هدف و مردم عنوان کرد و افزود: باید این فرهنگ در جامعه نهادینه شود که تأمین مالی فقط تسهیلات نیست و باید به دنبال مردمی سازی اقتصاد باشیم.

کد خبر: ۳۰۶٬۹۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha