۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۰
پرداخت ۳۵ هزار و ۷۳۲ میلیارد ریال تسهیلات مسکن روستایی توسط بانک مسکن
در شش ماه نخست سال ۱۴۰۳ صورت گرفت

پرداخت ۳۵ هزار و ۷۳۲ میلیارد ریال تسهیلات مسکن روستایی توسط بانک مسکن

بانک مسکن در شش ماه نخست سال ۱۴۰۳، مبلغ ۳۵ هزار و ۷۳۲ میلیارد ریال تسهیلات برای ساخت ۱۶ هزار و ۳۱۰ واحد مسکن روستایی در قالب ۱۵ هزار و ۳۶۷ قرارداد منعقده پرداخت کرد.

بازار؛ گروه راه و مسکن: بر اساس آخرین ابلاغیه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، تسهیلات ۳۵۰۰ میلیون ریالی مسکن روستایی، از ابتدای شروع طرح در اسفندماه سال ۱۴۰۲ در بانک مسکن در حال پرداخت است. ازاین‌رو، مبلغ ۳۹ هزار و ۹۳۵ میلیارد ریال تسهیلات برای ساخت ۱۸ هزار و ۸۷۶ واحد مسکن روستایی در قالب ۱۷ هزار و ۷۶۸ قرارداد منعقده، از ابتدای اسفندماه سال ۱۴۰۲ تا پایان شهریورماه سال ۱۴۰۳ توسط بانک مسکن پرداخت شده است.

سقف تسهیلات مسکن روستایی، یک‌بار در سال ۱۴۰۱ از ۱۰۰ میلیون تومان به ازای هر واحد مسکونی به ۲۰۰ میلیون تومان و بار دیگر در سال ۱۴۰۲ از ۲۰۰ میلیون تومان به ۳۵۰ میلیون تومان به ازای هر واحد مسکونی افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بازار، قرار بود در دولت سیزدهم سقف تسهیلات مسکن روستایی از ۳۵۰ میلیون تومان به ۴۰۰ میلیون تومان افزایش یابد اما هنوز دولت چهاردهم و وزارت راه و شهرسازی نسبت به ارائه پیشنهاد اقدام جدیدی انجام نداده اند.

کد خبر: ۳۰۶٬۹۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha