۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۳
گلایه قالیباف از اظهارات پورمحمدی؛ مگر ما مسئول رسوب پول در بانک ها هستیم؟!

گلایه قالیباف از اظهارات پورمحمدی؛ مگر ما مسئول رسوب پول در بانک ها هستیم؟!

قالیباف گفت: رئیس سازمان برنامه از رسوب شدن اعتبارات اشتغال در بانک‌ها سخن می‌گوید؛ مگر ما مسئول رسوب شدن این پول‌ها هستیم. دستگاه‌های مربوطه مسئول بوده و نباید اعتبارات اشتغال در بانک‌ها رسوب کند.

به گزارش بازار، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی و در خلال گزارش مشترک کمیسیون‌های اقتصادی و ویژه حمایت از تولید و نظارت بر اجرای سیاست های کلی اصل (٤٤) قانون اساسی در مورد بررسی عملکرد تبصره های موسوم به تولید و اشتغال (تبصره (۱۸) در قوانین بودجه ۱۴۰۰ الی ۱۴۰۲ و تبصره (۲) قانون بودجه ۱٤٠٣ کل کشور جهت تشریح وضعیت موجود گفت: ما در یک دوره چهار ساله در مجلس یازدهم و دولت سیزدهم حساب پیشرفت و عدالت را برای اشتغال درست کردیم بعد امروز آقای پورمحمدی توضیح می‌دهد که ۳۱ هزار میلیارد تومان پول در بانک‌ها رسوب کرده که این برای سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ است.

وی اضافه کرد: ما این صندوق را درست کردیم تا اهرمی برای اشتغال باشد. هر سال باید تخصیص پیدا کند و بر این کار هم نظارت باشد.

قالیباف اضافه کرد: آقای پورمحمدی می‌گوید پول در بانک رسوب کرده مگر ما مسئول رسوب شدن پول در بانک‌ها هستیم، دستگاه‌های اجرایی مربوطه در این باره مسئول هستند و نباید پول در بانک رسوب می‌کرد بلکه تبدیل به اهرمی می‌شد.

وی ادامه داد: امسال اعتباراتی تخصیص داده شده بعد آقای پورمحمدی به راحتی می‌گوید که پول نمی‌دهیم و ۳۱ همت اعتبارات رسوب شده در بانک‌هاست؛ باید این اعتبارات به صورت رفت و برگشتی مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به نمایندگان گفت: ما در شرایط کمبود منابع هستیم اگر هم پولی وجود دارد باید به درستی و با همکاری مجلس شورای اسلامی و دولت تخصیص پیدا کند و به وقت هم وصول شود موضوع اشتغال و تولید مهم است بعد دوستان در مجلس به این موضوع مهم توجه نمی‌کنند.

کد خبر: ۳۰۶٬۸۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha