۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۲
خرید ۱ میلیارد ین بیت کوین توسط یک شرکت ژاپنی؛ آیا مایکرواستراتژی رقیب جدیدی پیدا کرده است؟

خرید ۱ میلیارد ین بیت کوین توسط یک شرکت ژاپنی؛ آیا مایکرواستراتژی رقیب جدیدی پیدا کرده است؟

شرکت سرمایه‌گذاری ژاپنی متاپلنت (Metaplanet) یک میلیارد ین (۶.۷ میلیون دلار) را به خرید ۱۰۸.۷ بیت کوین اختصاص داده‌ است.

به گزارش بازار، شرکت ژاپنی متاپلنت در بیانیه‌ای در روز دوشنبه اعلام کرد که ۱ میلیارد ین ژاپن (معادل ۶.۷ میلیون دلار) را به خرید ۱۰۸.۷۸۶ بیت‌ کوین اختصاص داده‌ است. با این حساب ذخایر این شرکت به ۶۳۹.۵۰۳ BTC رسیده‌ است. این شرکت اعلام کرد که میانگین قیمت آخرین خرید آن‌ها معادل ۶۱٬۸۸۰ دلار بوده است.

با توجه به قیمت روز بیت کوین ⮟ BTC: $62704.5 این شرکت اکنون حدود ۴۰.۶ میلیون دلار بیت‌ کوین در اختیار دارد. متاپلنت در ماه مه (اردیبهشت) اعلام کرد که بیت‌ کوین را به عنوان دارایی استراتژیک خزانه خود پذیرفته است.

این شرکت در هفته گذشته اعلام کرد که با فروش معاملات آپشن بیت‌ کوین و کسب پریمیوم آن، ۲۳.۹۷۲ BTC معادل ۱.۵۲ میلیون دلار درآمد داشته است.

سهام این شرکت در شبانه‌روز گذشته به میزان ۱۱ درصد رشد داشته است. شایان ذکر است داده‌های سایت BitcoinTreasuries نشان می‌دهد که شرکت مایکرواستراتژی با مدیریت مایکل سیلور، با در اختیار داشتن ۲۵۲٬۲۲۰ بیت کوین بزرگ‌ترین هولدر این ارز دیجیتال است. همچنین شرکت ماراتن دیجیتال (Marathon Digital) با ۲۶٬۸۴۲ بیت‌ کوین در رتبه دوم قرار دارد.

کد خبر: ۳۰۶٬۸۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha