۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۷
دولت چهاردهم نگاه ویژه ای به حوزه گردشگری دارد
مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث‌فرهنگی:

دولت چهاردهم نگاه ویژه ای به حوزه گردشگری دارد

زنجان- مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث‌فرهنگی گفت: دولت چهاردهم نگاه ویژه ای به حوزه گردشگری دارد و شعار دولت ایجاد وفاق و صلح و دوستی است که این مهم را با تمام وجود پیگیری می‌کند.

به گزارش خبرنگار بازار، سید مصطفی فاطمی شامگاه دوشنبه در آئین افتتاحیه هفدهمین جشنواره ملی آش ایرانی و هجدهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی در استان زنجان، گفت: ایران، سرزمین تنوع فرهنگی و اقلیمی و آداب و رسوم است.

وی با بیان اینکه حضور استان‌های مختلفی از سراسر کشور در جشنواره آش ایرانی و نمایشگاه صنایع دستی زیبایی و تنوع فرهنگی ایران را نشان می‌دهد، ابراز داشت: تفاوت‌های فرهنگی همدلی، وفاق و صلح را ایجاد می‌کند که امیدواریم دولت چهاردهم بتواند بیش از گذشته از ظرفیت گردشگری، صنایع دستی و فرهنگ کشور به خوبی استفاده کند.

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث‌فرهنگی، گفت: دولت چهاردهم نگاه ویژه ای به حوزه گردشگری دارد و شعار دولت ایجاد وفاق و صلح و دوستی است که این مهم را با تمام وجود پیگیری می‌کند.

فاطمی تاکید کرد: زنجان پایگاه اصلی جشنواره آش ایرانی است بنابراین از مسیر جشنواره باید بتوانیم بحث جذب گردشگری را رونق بدهی.

وی افزود: برگزاری جشنواره‌ها عامل مهم جذب گردشگر است و اگر امروز جشنواره آش برگزار می‌شود، بر پایه خوراک، غذا و سرآشپزان است.

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث‌فرهنگی، با بیان اینکه جشنواره آش ایرانی در فهرست رویدادهای گردشگری کشور با برند زنجان به ثبت رسیده است، افزود: جشنواره ملی آش ایرانی عمر بلندی ندارد.

فاطمی تاکید کرد: ایران اسلامی کشور تفاوت‌ها است و تفاوت‌ها موجب شکل‌گیری فرهنگ‌ها شده است و همین تفاوت‌ها در آئین‌ها، زبان‌ها و لهجه‌ها نیز وجود دارد.

وی افزود: هفدهمین جشنواره ملی آش ایرانی و هجدهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی در استان زنجان تفاوت‌های فرهنگی را به نمایش گذاشته است.

کد خبر: ۳۰۶٬۸۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha