۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۵
سرمایه‌گذاری دهیاری‌های یزد در انرژی خورشیدی| افزایش جمعیت روستاها با مهاجرت معکوس
مدیر کل امور روستایی یزد خبر داد؛

سرمایه‌گذاری دهیاری‌های یزد در انرژی خورشیدی| افزایش جمعیت روستاها با مهاجرت معکوس

یزد- مدیر کل دفتر امور روستایی یزد از سرمایه گذاری دهیاریها در انرژی خورشیدی خبر داد.

به گزارش بازار، جواد شمس ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به وجود بیش از ۳ هزار روستا، آبادی و مزرعه در استان یزد گفت: ۳۹۴ روستای استان دارای شورا، ۳۷۴ دارای دهیار است و ۱۹ روستا شامل دهیاری نیستند و با توجه به ارزیابی‌ها شاهد افزایش جمعیت روستاها و مهاجرت از شهرها به روستا ها مثبت بوده است.

وی ادامه داد: طی ۳ سال گذشته ۱۳۹۴ میلیارد تومان منابع اعتباری از منابع اعتباری مالیات بر ارزش افزوده به حساب دهیاری‌های استان واریز شده است و بر اساس دهیاری ها ۶۰ درصد هزینه عمرانی و زیرساختی شامل آسفالت معابر، جمع آوری زباله، دفع پسماند و احداث و ساماندهی پارک ها می‌شود.

تلاش برای توانمندسازی دهیاریها

مدیر کل دفتر امور شهری استانداری یزد گفت: اصلی ترینی فاکتور توزیع اعتبار در روستاها، فاکتور جمعیت است که محل اعتراض و ناعدالتی است چرا که شهرستان های ییلاقی استان از جمله تفت، مهریز، خاتم، ابرکوه و بافق متضرر هستند چرا که جمعیت روستاهای ییلاقی ها در ایام تعطیل ۴ تا ۵ برابر می‌شود و اعتبار دهیاری ها پاسخگوی این حجم سکونت در روستاها را ندارد.

وی از پرداخت تسهیلات به مردم روستا و دهیاری ها از سوی این دفتر خبر داد و گفت: یکی از سیاستهای دفتر روستایی توانمندسازی دهیاریها است که درآمدزا باشند. پرداخت تسهیلات کم بهره به دهیاری ها برای طرح های درآمدزا از سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۲ حدود ۲۹۰ میلیارد تومان برای خرید ۱۱۸ دستگاه ماشینی آلات عمرانی پرداخت شده که به این ترتیب الان ۲۴۷ دستگاه در دهیاری‌های استان تامین شده است.

وی گفت: امسال به دنبال پرداخت ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات در ۳ حوزه درآمدزایی برای دهیاریها شامل نیروگاه ۷ مگاواتی خورشیدی، خرید ماشین آلات عمرانی و طرح های درآمدزایی دیگر هستیم.

شمس همچنین به پرداخت تسهیلات به روستاییان اشاره کرد و گفت: در قالب تسهیلات روستایی طی سه سال گذشته حدود ۱۰۰ میلیارد تومان بر اساس تبصره ۱۸ و تبصره ۲ از سوی دستگاه های حمایتی برای اشتغال روستایی پرداخت شده است و سقف پرداختی برای هر روستایی ۱۵۰ میلیون تومان است.

کد خبر: ۳۰۶٬۷۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha