۲۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲
توضیحاتی درباره کوپن کالا؛ خانواده‌های پرجمعیت ۵۰۰ هزار تومان می‌گیرند
نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه تشریح کرد

توضیحاتی درباره کوپن کالا؛ خانواده‌های پرجمعیت ۵۰۰ هزار تومان می‌گیرند

میرتاج الدینی، نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه بابیان اینکه طرح کالا برگ الکترونیکی در کمیسیون های تخصصی مجلس در حال بررسی است، مدلهای مدنظر نمایندگان برای توزیع این کالابرگ را تشریح و تاکید کرد این مدلها هنوز در مجلس نهایی نشده است.

به گزارش بازار، سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی درخصوص اجرای طرح کالا برگ الکترونیکی گفت: این طرح درحال بررسی است اما هنوز نهایی نشده است. درخصوص این طرح در کمیسیون برنامه و بودجه یک جلسه صحبت شد و قرار است درباره این موضوع در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز گفتگو شود.

وی افزود: برای اجرای کالا برگ الکترونیک دو نحوه اجرا مطرح شده که هر دو نحوه درحال بررسی است.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: یک مدل پیشنهادی ارائه کالا برگ الکترونیک به مردم است که ماهانه شارژ شود تا مردم بتوانند اقلام ضروری خود مانند گوشت و مرغ را به قیمت دولتی تهیه کنند که اجرای چنین طرحی حدود ۶ ماه به طول می انجامد.

حجت الاسلام میرتاج الدینی خاطرنشان کرد: مدل دیگری که از سوی بنده نیز مطرح شده ارائه تسهیلات خرید به کارت یارانه افراد است که این تسهیلات قابل برداشت به صورت نقدی نخواهد بود.

وی عنوان کرد: در صورتی که منابع مالی مدل دوم تامین شود اجرای این مدل راحت تر خواهد بود.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه درآمد ۲۵۰ هزار میلیارد تومان برای یارانه نقدی مردم درنظر گرفته شده است، گفت: در قانون برای یارانه پرداخت نقدی و غیر نقدی اعلام شده است که پرداخت نقدی در گام اول باقی مانده و بخش یارانه غیرنقدی نیز اجرا نشده است که اجرای ارائه تسهیلات خرید در کارت یارانه کمک به اجرای قانون خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: یارانه بگیران و افرادی که کمک هزینه معیشتی را دریافت می کنند مخاطب این طرح خواهند بود و باید زمینه ای فراهم شود تا افرادی که نیازمند هستند اما یارانه آنها قطع شده نیز بتوانند از این طرح استفاده کنند.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این طرح درحال بررسی است و هنوز نهایی نشده اما درصورت تامین بودجه پیش بینی شده برای یک خانواده ۴ نفره ۴۰۰ هزار تومان و خانواده های ۴ نفر به بالا ۵۰۰ هزار تومان تسهیلات خرید در نظر گرفته شود.

کد خبر: ۳۰٬۶۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha