۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۷
دعوت کمیسیون صنایع از مدیران عامل ایرانخودرو و سایپا| حکمرانی دولت در صنعت خودرو باید پایان یابد
یک عضو کمیسیون صنایع خانه ملت به بازار خبر داد؛

دعوت کمیسیون صنایع از مدیران عامل ایرانخودرو و سایپا| حکمرانی دولت در صنعت خودرو باید پایان یابد

حبیب زاده عضو کمیسیون صنایع و معادن خانه ملت به بازار گفت: عصر امروز مدیران عامل ایران خودرو و سایپا جهت پاسخگویی به زیان انباشت و افت کیفیت خودروها به کمیسیون صنایع و معادن خانه ملت دعوت شدند.

امید محمدی؛ بازار: «عزت الله حبیب زاده» عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به زیان انباشت گروه صنعتی ایران خودرو و گروه خودروسازی سایپا به خبرنگار «بازار» گفت: عصر امروز مدیران عامل گروه صنعتی ایران خودرو، گروه خودروسازی سایپا و گروه بهمن به کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی جهت بررسی مشکلات صنعت خودرو دعوت شدند.

نماینده مردم جلفا و مرند در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وضعیت گروه صنعتی ایران خودرو و گروه خودروسازی سایپا چندان مناسب نیست، اظهار داشت: یکی از دلایل اصلی زیان انباشت و عدم تصمیمات استراتژیک، مدیریت ناکارآمد دو واحد بزرگ خودروسازی است. این موضوع منجربه عدم پاسخگویی نیاز بازار توسط دو غول خودروسازی در کشور شده است.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگار «بازار» مبنی بر چرایی دعوت مدیران عامل خودروسازی ها، بیان کرد: باتوجه به افزایش زیان انباشت، نارضایتی مردم و است کیفیت خودروها مدیران عامل ایران خودرو و سایپا به این کمیسیون جهت پاسخگویی دعوت شدند.

دعوت کمیسیون صنایع از مدیران عامل ایرانخودرو و سایپا| حکمرانی دولت در صنعت خودرو باید پایان یابد

مشکلات عدیده صنعت خودرو ناشی از حکمرانی دولت در فرآیند تولید و توزیع خودرو است که این مساله باید به حداقل برسد، واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی سبب بهبود وضعیت صنعت خودرو و ایجاد رقابت می شود

حبیب زاده در پاسخ به پرسش دیگر این رسانه مبنی بر خصوصی سازی صنعت خودرو، توضیح داد: مشکلات عدیده صنعت خودرو ناشی از حکمرانی دولت در فرآیند تولید و توزیع خودرو است که این مساله باید به حداقل برسد، واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی سبب بهبود وضعیت صنعت خودرو و ایجاد رقابت می شود.

وی افزود: کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از سید محمد اتابک، وزیر صمت درخواست بهبود و اصلاح صنعت خودرو را داشته؛ چرا که وزرای پیشین صمت با شعار ایجاد بهبود در صنعت خودرو سکان دار بخش سیاستگذار صنعتی شدند، اما اقدام اجرایی در این خصوص نداشتند. از همین رو مجلس شورای اسلامی در دور دوازدهم پیگیر مطالبات مردم از صنایع خودروسازی است. ‌

کد خبر: ۳۰۶٬۶۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha