۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۲
مزیت‌های گردشگری ایلام برای سرمایه گذاران| اینجا بهشت درآمدزایی است
بازار گزارش می‌دهد؛

مزیت‌های گردشگری ایلام برای سرمایه گذاران| اینجا بهشت درآمدزایی است

ایلام- مزیت‌های گردشگری در ایلام آنقدر زیاد است که سرمایه گذاران می‌توانند با ورود به این استان شاهد درآمدزایی بسیار خوبی برای خود باشند.

بازار؛ گروه استان‌ها: امروزه مناطقی که از شرایط مناسب طبیعی و تاریخی برخوردار هستند، قدم‌های والایی در زمینه توسعه صنعت گردشگری برداشته‌اند، چرا که صنعت گردشگری در عصر جدید به عنوان بخش مهم و اصلی اقتصاد به شمار می‌رود و کماکان دارای جایگاه مهمی می‌باشد.

استان ایلام نیز که از این قاعده مستثنا نیست، به دلیل موقعیت ویژه جغرافیایی، پیشینه کهن، طبیعت بکر و چهار فصل، وجود اماکن تاریخی و مذهبی فراوان و همچنین مردمانی مهمان نواز، همواره از پتانسیل‌های فراوانی در این حوزه برخوردار است.

به گونه‌ای که استان ایلام در سال‌های اخیر یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین مقاصد گردشگری در ایران به شمار می‌آید و همه ساله در فصول مختلف گردشگران ایرانی و خارجی بسیاری را به خود جذب می‌کند.

به گفته کارشناسان توسعه صنعت گردشگری و ورود تورهای گردشگری خارجی به ایلام می‌تواند به‌عنوان یک حرکت مؤثر در راستای توسعه اقتصادی و فرهنگی استان تلقی شود.

شایان ذکر است استان ایلام در سال‌های اخیر نسبت به سنوات گذشته پیشرفت خوبی در حوزه توسعه صنعت گردشگری و جذب گردشگران به استان داشته، اما با این حال به دلایل متعددی از جمله کمبود اعتبار، نبود سرمایه‌گذار و ضعف زیرساخت‌ها هنوز آنگونه که باید از تمام ظرفیت‌های این استان در حوزه گردشگری و صنعت توریسم بهره‌گیری نشده است.

مزیت‌های صنعت گردشگری ایلام

جواد میری کارشناس گردشگری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: در دهه‌های اخیر با پیشرفت علم و تکنولوژی صنعت گردشگری نیز از ارزش و اهمیت بالایی در سراسر جهان برخوردار شد؛ چرا که این صنعت نه تنها مزیت‌های اقتصادی فراوانی در حوزه اشتغال زایی و درآمدها به همراه دارد، بلکه هیچ‌گونه خسارتی نیز به طبیعت و ایجاد آلودگی آب و هوا و سایر پیامدهای منفی وارد نمی‌کند.

وی افزود: استان ایلام نیز به واسطه موقعیت جغرافیایی وجود جاذبه‌های تاریخی و شرایط زیست محیطی جایگاه خاصی در زمینه صنعت گردشگری دارد به نحوی که با رسیدگی به وضعیت اقتصاد گردشگری ایلام یقیناً این صنعت‌ها توانست نسبت به دیگر صنایع از جمله نفت و گاز سودآوری بیشتری به دست آورد.

صنعت گردشگری در ایلام نیازمند سرمایه گذاری

میری با بیان اینکه از ویژگی‌های بارز صنعت گردشگری می‌توان به درآمدزایی ایجاد اشتغال و توسعه اشاره کرد، گفت: در چند سال اخیر اقدامات خوبی در حوزه توسعه صنعت گردشگری در استان، رونق زیرساخت‌ها، احداث اقامتگاه‌های بوم گردی و.... لحاظ شده؛ اما با این حال هنوز هم صنعت گردشگری در استان ایلام از ضعف و نواقصی برخوردار است که می‌تواند مشکلات بسیاری را برای گردشگران به همراه آورد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام: یکی از مهمترین راهکارهای توسعه اشتغال در بیشتر کشورهای جهان، ایجاد اشتغال در بخش گردشگری است به طوری که با کمترین سرمایه گذاری در بخش های مختلف خدمات ضمن دستیابی به درآمدهای مناسب می توان زمینه تحقق توزیع عادلانه ثروت را در نقاط مختلف کشور فراهم کرد

این کارشناس ادامه داد: عدم‌حمایت از سرمایه‌گذاری در صنعت توریسم (دولتی و خصوصی)، عدم همکاری تمام دستگاه ها، سیاست‌های نامناسب اقتصادی، ضعف زیرساخت ها، عدم ‌حمایت کافی از بخش خصوصی و تشویق به سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری از مهمترین موانع و نارسایی‌های اقتصادی صنعت گردشگری محسوب می شوند که باید به طور ویژه مورد توجه قرار گیرند.

غنای بالای تاریخی و فرهنگی در ایلام برای ورود سرمایه گذاری

فرزاد شریفی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: استان ایلام به علت داشتن غنای بالای فرهنگی، مناطق بکرطبیعی، مردم مهمان‌پذیر و آثار تاریخی فراوان، نه تنها به عنوان یک استان با پتانسیل بالا در جذب توریست‌ شناخته می‌شود، بلکه می تواند به یکی از قطب های اصلی گردشگری در کشور نیز تبدیل شود.

مزیت‌های گردشگری ایلام برای سرمایه گذاران| اینجا بهشت درآمدزایی است

وی افزود: یکی از مهمترین راهکارهای توسعه اشتغال در بیشتر کشورهای جهان، ایجاد اشتغال در بخش گردشگری است به طوری که با کمترین سرمایه گذاری در بخش های مختلف خدمات ضمن دستیابی به درآمدهای مناسب می توان زمینه تحقق توزیع عادلانه ثروت را در نقاط مختلف کشور فراهم کرد.

شریفی تصریح کرد: از این رو در راستای فرآهم کردن زمینه‌های توسعه زیرساخت‎‌های گردشگری و اشتغال‎زایی اقداماتی از قبیل ایجاد مجتمع‌های گردشگری و ایجاد اقامتگاه‌های بوم گردی آغاز عملیات ساخت هتل ۵ ستاره در شهر ایلام، توسعه و تجهیز هتل زاگرس شهر ایلام، راه اندازی هفت طرح گردشگری استان شامل سفره‌خانه سنتی، خانه مسافر، هتل، رستوران بین‌راهی و مراکز تفریحی و سرگرمی و افتتاح یک مجتمع گردشگری عمومی و یک سفره خانه سنتی در شهر ایلام به مناسبت هفته هفته گردشگری و روز جهانی جهانگردی در دستور کار قرار گرفته است.

جذب گردشگران خارجی به استان ایلام

وی با بیان اینکه جذب هر گردشگر خارجی منجر به ایجاد یک شغل دائم و درآمد زایی در استان می‌شود،گفت: در راستای جذب گردشگر خارجی به استان و برگزاری تورهای گردشگری خارجی، رایزنی ها و جلساتی با لیدرتور اسلوونی برای انعقاد تفاهم‌نامه صورت گرفته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام ادامه داد: از دیگر اقدامات این دستگاه جهت توسعه صنعت گردشگری می توان به حفاظت و مرمت آثار تاریخی و قلعه های باستانی از جمله قلعه والی شهر ایلام، امارت والی کهره در هلیلان، قلعه اشرف العشایر در دره شهر، قلعه کنجان چم، قلعه میرغلام هاشمی، تعمییر برق موزه دره شهر، جلوگیری از حفاری‌های غیرمجاز، تشکیل گشت های نظارتی و ثبت جهانی استان ایلام اشاره کرد.

این مسئول در پایان با اشاره به اینکه اقداماتی هم در خصوص معرفی آثار تاریخی استان ایلام از طریق فضای مجازی صورت گرفته، بیان کرد: توسعه صنعت گردشگری یک مساله مهم در استان است که با تعامل و همکاری تمام مسئولان شهرستانی و استانی جهت تامین زیرساخت‌های لازم برای توسعه مناطق نمونه گردشگری و همچنین همکاری تمامی فعالان گردشگری صورت می پذیرد.

صنعت گردشگری دارای سود و مزیت بسیاری می‌باشد، به صورتی که توسعه این صنعت در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته ایران از جمله استان ایلام می‌تواند تاثیر زیادی در ایجاد اشتغال و اقتصاد روستاها و شهرهای استان داشته باشد داشته باشد؛ از این رو با برنامه‌ریزی مشخص برروی جاذبه‌های شهری و روستاهای اطراف ایلام، می‌توان اقتصاد گردشگری در این منطقه را بهبود بخشید.

کد خبر: ۳۰۶٬۳۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha