۱۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۸
کار درخشان نیروهای مسلح ما کاملاً قانونی بود| در انجام وظیفه نه تعلل می‌کنیم و نه شتاب‌زده می‌شویم
رهبر انقلاب در خطبه‌های نماز جمعه:

کار درخشان نیروهای مسلح ما کاملاً قانونی بود| در انجام وظیفه نه تعلل می‌کنیم و نه شتاب‌زده می‌شویم

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در خطبه های نماز جمعه بیان کردند: سیاست دشمنان تفرقه بیانداز و حکومت کن است مبنای آنها تفرقه افکنی است؛ این سیاستها را به انواع مختلف در کشورهای مسلمان اجرا کردند.

به گزارش بازار، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابتدای خطبه‌های نماز جمعه تهران که با حضور پرشور مردم و مسئولین در مصلای تهران برگزار شد، بیان کردند: همه برادران و خواهران عزیز و خودم را دعوت می‌کنم به رعایت تقوای الهی؛ مراقب باشیم در گفتار و کردارمان از حدود الهی خارج نشویم.

رهبر انقلاب با بیان اینکه اگر شما مسلمانان با یک دیگر وحدت و همدلی داشته باشید رحمت خداوند شامل حال شما می‌شود، اظهار کردند: در آیه‌ای که قرائت کردم مسئله مهم پیوستگی مؤمنین مطرح شده است. در تعبیرات قرآنی به این پیوستگی گفته می‌شود ولایت. در این آیه نتیجه این ولایت و همبستگی رحمت الهی معرفی می‌شود. یعنی اگر شما مسلمانان با یک دیگر وحدت و همدلی داشته باشید رحمت خداوند شامل حال شما می‌شود. آیه شریفه را با ذکر عزت الهی و حکمت الهی پایان می‌دهد.

ایشان با تاکید بر اینکه اگر مسلمانان با همدیگر اتحاد و اتفاق داشته باشند عزت و حکمت الهی پشت سر آنهاست، تصریح کردند: می‌توانند از مقتضای سنت‌های پروردگار و قوانین الهی استفاده کنند. ولایت یعنی پیوند و همبستگی مسلمانان با یکدیگر و این شد سیاست قرآنی با مسلمانان. قرآن سیاستش با مسلمانان این است که ملت‌های مسلمانان با همدیگر همبستگی داشته باشند.

رهبر انقلاب با تاکید بر اینکه سیاست دشمنان تفرقه بیانداز و حکومت کن است مبنای آنها تفرقه افکنی است، گفتند: این سیاست‌ها را به انواع مختلف در کشورهای مسلمانان اجرا کردند؛ اما امروز ملت‌ها بیدار شدند؛ امروز روزی است که می‌توانند بر این ترفند دشمنان اسلام و مسلمین فائق بیایید. دشمن ایران دشمن ملت عراق و فلسطین و مصر و سوریه و یمن است

حضرت آ یت الله خامنه ای با بیان اینکه دشمن در هر جا دارد با یک شیوه مخصوص آن کار می‌کند اما اتاق فرمان یکجاست و از همانجا دستور می‌گیرند، تصریح کردند: دشمن اگر از یک کشور خیالش راحت شود به سراغ کشور بعدی خواهد رفت.

رهبر انقلاب با تاکید بر اینکه مسلمانان امروز دیگر نباید غفلت کنند، اظهار داشتند: باید کمربند دفاع و استقلال را در همه کشورهای اسلامی از افغانستان تا یمن محکم ببندیم.

حضرت آیت الله خامنه ای بیان کردند: ملت فلسطین حق دارد در برابر دشمنی که زندگی او را تباه کرده بایستد.

رهبر انقلاب: ضمن بیان اینکه کار درخشان نیروهای مسلح ما یک کار کاملاً قانونی و مشروع بود، اظهار داشتند: دفاع لبنانی‌ها از مردم غزه هم حرکت مشروع و قانونی است.

ایشان ضمن تاکید بر اینکه ما در انجام وظیفه نه تعلل می‌کنیم نه شتاب‌زده می‌شویم، گفتند: جمهوری اسلامی ایران هر وظیفه‌ای در این زمینه داشته داشته باشد با قدرت و صلابت انجام خواهد داد. آنچه که لازم باشد را انجام می‌دهیم. همانطور که انجام گرفت و در آینده هم لازم شود انجام می‌گیرد.

کد خبر: ۳۰۶٬۳۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha