۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۶
حل چالش بازسازی بافت فرسوده با رشد صنعتی‌سازی
رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی اعلام کرد

حل چالش بازسازی بافت فرسوده با رشد صنعتی‌سازی

حیدری رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: چالش اصلی احیای بافت فرسوده عدم توجه به صنعتی‌سازی و استفاده از ماشین آلات و فناوری روز دنیا است.

بازار؛ گروه راه و مسکن: محمد مهدی حیدری در سلسله نشست های هم اندیشی راهکارهای عملیاتی کردن نوسازی مسکن در بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری موضوع ماده ۵۲ قانون برنامه هفتم توسعه گفت: شناسایی ساختمان‌های ناایمن و پرخطر عمومی در کلانشهرها با همکاری وزارت کشور یکی از اقدامات مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در سال‌های اخیر است.

عدم استفاده از فناوری‌های نوین و صنعتی‌سازی در احیای بافت فرسوده چالش این روزهای بازآفرینی شهری است

او ادامه داد: عدم استفاده از فناوری‌های نوین و صنعتی‌سازی در احیای بافت فرسوده چالش این روزهای بازآفرینی شهری است بنابراین برای تحول در مقوله بازآفرینی شهری استفاده از ماشین آلات و فناوری های روز دنیا بسیار راهگشا خواهد بود.

نبود مدل‌های تأمین مالی مؤثر متناسب با صنعتی‌سازی، حلقه گمشده این فرایند در تسریع و ارتقا کیفیت ساخت‌وساز به ویژه در حوزه بازآفرینی شهری است

وی دانش فنی کشور را در حوزه فناوری‌های نوین ساخت و نیروی مجرب و متخصص مطلوب ارزیابی کرد و گفت: نبود مدل‌های تأمین مالی مؤثر متناسب با صنعتی‌سازی، حلقه گمشده این فرایند در تسریع و ارتقا کیفیت ساخت‌وساز به ویژه در حوزه بازآفرینی شهری است.

حیدری تاکید کرد: همانطور که بودجه های مشخصی برای پژوهش در سایر بخش های اقتصادی قرار داده شده و در نظر گرفته شده است باید سیاستگذاران به موضوع بخش مسکن توجه کنند و برای پژوهش بخش مسکن نیز بودجه های مشخصی در نظر بگیرند.

در اقتصاد کلان کشور بخش مسکن رابطه پیشین با ۷۸ بخش اقتصادی دارد. اگر یک شغل مستقیم در بخش مسکن ایجاد شود می تواند ۱.۲ شغل غیر مستقیم نیز ایجاد کند

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ادامه داد: در اقتصاد کلان کشور بخش مسکن رابطه پیشین با ۷۸ بخش اقتصادی دارد. اگر یک شغل مستقیم در بخش مسکن ایجاد شود می تواند ۱.۲ شغل غیر مستقیم نیز ایجاد کند.

وی یادآوری کرد: اگر بخواهیم رشد ۸ درصدی اقتصادی را تحلیل کنیم باید اذعان کنیم که می توان ۲ درصد از این رشد اقتصادی را از بخش مسکن کسب کرد.

کد خبر: ۳۰۶٬۱۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha