۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۷
مصرف گاز در خراسان شمالی روند افزایشی یافت
مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی:

مصرف گاز در خراسان شمالی روند افزایشی یافت

بجنورد - هاشمی مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی از افزایش مصرف گاز در این استان خبر داد و گفت: در شش ماهه اول سال جاری یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون متر مکعب گاز مصرف شده است.

سید محمود هاشمی در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن اشاره به افزایش مصرف گاز در استان خراسان شمالی، تاکید کرد: طی شش ماهه اول سال جاری قریب به یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون متر مکعب گاز در بخش های مختلف در این استان مصرف شده است.

وی با بیان اینکه این میزان گاز در قیاس با مدت مشابه سال قبل، نشان از روند افزایشی می دهد، افزود: در استان خراسان شمالی طی نیمسال اول ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵ میلیون متر مکعب گاز بیشتر مصرف شده است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی با بیان اینکه این افراد در اکثر بخش ها رخ داده است، گفت: ۸۰۰ میلیون مترمکعب از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون متر مکعب گاز مصرف شده نیمسال اول ۱۴۰۳ در این استان سهم بخش نیروگاهی برای تولید برق بوده است.

هاشمی با بیان اینکه مصرف گاز در بخش نیروگاهی استان در سال ۱۴۰۳ افزایش یافته است، ابراز کرد: نیروگاه های خراسان شمالی در نیمسال اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۲ میلیون مترمکعب گاز، بیشتر مصرف کرده اند.

وی با بیان اینکه پتروشیمی بجنورد نیز مشمول افزایش مصرف گاز در سال جاری بوده است، تاکید کرد: این پتروشیمی بیشترین میزان مصرف گاز بعد از بخش نیروگاهی را در شش ماهه اول سال جاری در استان خراسان شمالی، داشته است.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان شمالی با بیان اینکه پتروشیمی در شش ماهه اول سال جاری ۲۶۵ میلیون مترمکعب از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون متر مکعب گاز مصرف شده در کل استان را به خود اختصاص داده است، گفت: بیش از ۷۰۰ میلیون متر مکعب گاز نیز سهم صنعت، خانگی، مصارف اداری، خدمات و ... شده است.

کد خبر: ۳۰۶٬۱۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha