۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۲
نگرانی امنیتی نسبت به خودروهای خودران چینی مونتاژ مکزیک
بازار خبر می دهد؛

نگرانی امنیتی نسبت به خودروهای خودران چینی مونتاژ مکزیک

قانونگذاران آمریکایی از رئیس جمهور منتخب مکزیک درخواست کردند تا به امنیت خودروهای خودران و متصل چینی رسیدگی کند.

امید محمدی؛ بازار: نمایندگان حزب دموکرات آمریکا در کنگره این کشور از کلودیا شیبنام، رئیس جمهور مکزیک درخواست کردند تا به نگرانی های امنیت ملی ناشی از وسایل نقلیه متصل به اینترنت(مانند خودروهای خودران و برقی) که توسط چینی ها در مکزیک تولید می شود، رسیدگی کند.

تمام خودروهای جدید دارای سخت افزار شبکه داخلی هستند که دسترسی به اینترنت را فراهم می کند، بنابراین بستر تبادل اطلاعات و داده ها با دستگاه های داخل و خارج خودرو امکان پذیر است.

قانونگذاران آمریکایی طی نامه ای از رئیس جمهور منتخب مکزیک درخواست کردند تا بررسی های ملی را انجام و هیئتی را جهت گفت و گو تا اوایل سال ۲۰۲۵ به آمریکا بفرستد. ‌

آمریکا نسبت به چین به عنوان یک رقیب استراتژیک و اقتصادی نگرانی دارد، این نگرانی در مورد جمع آوری اطلاعات از شریک تجاری آمریکا یعنی مکزیک است. چین می تواند براساس داده های جمع آوری شده توسط وسایل نقلیه متصل برای نظارت استفاده استفاده یا از راه دور به کمک اینترنت سیستم ناوبری آن ها را کنترل کند.

نمایندگان حزب دموکرات آمریکا در نامه مذکور اعلام کرده بودند؛ ما معتقدیم که این مجموعه داده‌ ها، تحت کنترل حزب کمونیست چین، یک تهدید امنیت ملی است.

از همین رو جو بایدن رئیس جمهور آمریکا خفته گذشته ممنوعیت نرم افزار و سخت افزار خودروهای متصل چینی در جاده ها و معابر آمریکا رل پیشنهاد داد. این پیشنهاد می تواند سبب منع ورود خودروهای هوشمند چینی به بازار آمریکا و توقف مونتاژ آن ها در مکزیک شود. ‌

همزمان با انتشار این نامه، مقامات چینی در واکنش به اظهار نظر قانونگذاران آمریکایی گفتند؛ اظهار نظر حزب دموکرات آمریکا در خصوص خودروهای هوشمند غیرمنصفانه و اصول اقتصاد بازار رقابتی را نقض می کند.

قانونگذاران آمریکایی معتقد هستند که خودروسازان چینی به بازار مکزیک هجوم آوردند، ار همین رو بی وای دی برای دور زدن تعرفه های آمریکا در حال سرمایه گذاری هنگفت و ایجاد تولید خودروهای برقی هستند.

در پایان باید اشاره داشت که کشورهای پیشرفته یا درحال توسعه نسبت به احتمال جاسوسی یا سوء استفاده چینی ها از از اطلاعات خودروهای برقی و هوشمند نگران هستند.

کد خبر: ۳۰۶٬۰۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha