افتتاح بزرگترین مرکز تجاری ایران در ارمنستان| استقبال بازدیدکنندگان از غرفه تاپیکو
با حضور مقامات ایران و ارمنستان صورت گرفت؛

افتتاح بزرگترین مرکز تجاری ایران در ارمنستان| استقبال بازدیدکنندگان از غرفه تاپیکو

مرکز تجاری ایران در ارمنستان به عنوان دروازه ورود به اتحادیه اقتصادی اوراسیا با حضور وزیر صمت ایران، وزیر اقتصاد ارمنستان، سفیر ایران در ارمنستان، رئیس اتاق بازرگانی تهران و فعالان اقتصادی افتتاح شد.

بازار؛ گروه آب و انرژی: آیین افتتاح مرکز تجاری ایران در ارمنستان به عنوان اولین و بزرگترین مرکز تجاری دائمی ایران در خارج از کشور با حضور سید محمد اتابک‌ وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران، گئورک پاپویان وزیر اقتصاد ارمنستان، مهدی سبحانی سفیر ایران در ارمنستان، سمیه رفیعی نماینده‌ مجلس شورای اسلامی، محمود نجفی عرب رئیس اتاق بازرگانی، ‌ صنایع، معادن و کشاورزی تهران، مدیران عامل و نمایندگان شرکت‌های معتبر ایرانی، صاحبان صنایع، فعالان اقتصادی و بازرگانان هر دو کشور با همکاری سازمان توسعه و تجارت ایران در تاریخ نهم مهر ماه ۱۴۰۳ برگزار شد.

در همین حال، هلدینگ تاپیکو از هلدینگ‌های بزرگ زیر مجموعه شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی(شستا) با نمایش چشم گیر توانمندی ها در این مرکز از جمله غرفه‌های فعالی به‌ شمار می‌رود که مورد استقبال بازرگانان و مردم ارمنستان قرار گرفته است.

در این آیین، شرکت نفت ایرانول از شرکت‌های تابعه هلدینگ بزرگ تاپیکو ضمن شرکت در این رویداد با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای ۵ ساله، نسبت به فروش محصول نهایی پس از تکمیل زیر ساخت در حال احداث توسط طرف ارمنی، اقدام خواهد کرد.

سید محمد اتابک، وزیر صمت ایران در مراسم افتتاح مرکز تجاری ایران در ایروان با تاکید بر اینکه یکی از اولویت‌های جمهوری اسلامی ایران توسعه روابط تجاری و اقتصادی با همسایگان به ویژه کشور ارمنستان است، اظهار داشت: روابط خوب سیاسی و اقتصادی با ارمنستان این موقعیت را به جمهوری اسلامی می‌دهد که ارمنستان را به‌ عنوان دروازه ورود ایران به اوراسیا ببیند و این اتفاق مهم می تواند سرآغازی برای ارتقای اقتصاد دو کشور باشد.

همچنین مهدی سبحانی، سفیر ایران در ارمنستان از مرکز تجاری ایران در ارمنستان به عنوان بزرگترین مرکز تجاری دائمی ایران در خارج از کشور یاد کرد و گفت: اراده سیاسی قدرتمندی در رهبران دو کشور برای جهش تجاری وجود دارد.

وی با بیان اینکه ایران و ارمنستان روابط متنوعی دارند اما در حوزه اقتصاد، انرژی و زیرساخت و حمل و نقل می‌توانند مکمل هم باشند تا این روابط باعث توسعه هر چه بیشتر شود، ابراز امیدواری کرد که با گشایش این مرکز شاهد رشد چشمگیر در مبادلات تجاری دو کشور باشیم.

در ادامه «گئورک پاپویان» وزیر اقتصاد ارمنستان در افتتاحیه مرکز تجاری ایران در ایروان با یادآوری اینکه ارمنستان به ایجاد چنین مرکزی در ایران بویژه در تهران علاقه مند است، گفت: ایران تنها یک همسایه برای ارمنستان نیست، بلکه کشور و ملت ایران، دوست ارمنستان هستند.

وی با بیان اینکه روابط تجاری، اقتصادی و سیاسی نزدیکی بین دولت‌ها ایجاد شده است اما پتانسیل زیادی برای توسعه روابط اقتصادی وجود دارد، عنوان کرد: حجم مبادلات تجاری ارمنستان و ایران در سال گذشته به بیش از ۷۰۰ میلیون دلار افزایش یافته است ولی در تلاش هستند تا این رقم را ابتدا به یک میلیارد دلار و سپس به ۳ میلیارد دلار افزایش دهند که با ماموریت تجاری جدید، تحقق این هدف تسهیل خواهد شد.

گفتنی است، هلدینگ تاپیکو در راستای افزایش توسعه صادرات و حضور حداکثری در بازارهای بین المللی به‌یژه اورآسیا و کشورهای همسایه در این مرکز حاضر شده است. مرکز تجاری ایران در ارمنستان در شهر ایروان و در فضایی بالغ بر ۱۸۰۰۰ متر مربع با فضای نمایشگاهی به مساحت ۱۰۰۰۰ متر مربع شامل ۱۰۷ غرفه طراحی و توسعه داده شده است. این مرکز امکاناتی چون قابلیت بهره برداری برای صنایع مختلف، اتاق کنفرانس و جلسات B۲B، فضای باز جهت برگزاری رویداد، همایش و فستیوال را داشته و علاوه بر این، ارائه خدماتی چون بازاریابی و تحقیقات، استراتژی ورود به بازار ارمنستان و اتحادیه اقتصادی اوراسیا، فراهم کردن نقل و انتقال مالی، ارایه خدمات لجستیک و حمل و نقل، مشاوره‌های حقوقی، مالیات و گمرک را نیز فراهم کرده است.

کد خبر: ۳۰۵٬۹۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha